Wederom problemen met laden website(s)

Jack2022

UniFier
30 mei 2022
19
8
3
Daar ben ik weer. Een paar dagen werkte het prima.
mijn pagina, bij een host werd eerst niet geladen. (www.m219.nl)
Na een reboot van de modem via Ziggo werkte het opeens wel.
Echter na het even uitzetten van de Cloud Key werkt het niet meer.

Ik merk nu op dat ik ook geen goede tracert kan uitvoeren. Zie hieronder.
Pingen gaat prima.

C:\Users\jackv>tracert 8.8.8.8

Tracing route to dns.google [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms ubnt [192.168.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 13 ms 11 ms 8 ms amr-rc0011-cr102-et86-251.core.as9143.net [213.51.202.5]
4 9 ms 10 ms 9 ms asd-tr0021-cr101-be154-10.core.as9143.net [213.51.158.102]
5 18 ms 13 ms 10 ms nl-ams14a-ri1-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.186]
6 17 ms 9 ms 9 ms 74.125.146.228
7 13 ms 12 ms 17 ms 108.170.241.161
8 10 ms 10 ms 18 ms 142.251.48.177
9 19 ms 10 ms 8 ms dns.google [8.8.8.8]

Trace complete.

C:\Users\jackv>tracert ns.google.com

Tracing route to ns.google.com [216.239.32.10]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms ubnt [192.168.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 11 ms 10 ms 9 ms amr-rc0011-cr102-et86-251.core.as9143.net [213.51.202.5]
4 10 ms 11 ms 10 ms asd-tr0021-cr101-be154-10.core.as9143.net [213.51.158.102]
5 8 ms 11 ms 17 ms nl-ams14a-ri1-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.186]
6 10 ms 11 ms 10 ms 10ge-1-4.cr1.ams2.baseip.com [213.46.182.22]
7 11 ms 26 ms 11 ms 108.170.241.161
8 12 ms 11 ms 10 ms 108.170.241.172
9 18 ms 11 ms 10 ms 216.239.41.49
10 13 ms 12 ms 17 ms 72.14.238.243
11 17 ms 13 ms 14 ms 216.239.58.181
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * 11 ms 12 ms ns1.google.com [216.239.32.10]


C:\Users\jackv>tracert www.m219.nl

Tracing route to m219.nl [142.132.199.135]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms ubnt [192.168.1.1]
2 * * * Request timed out.
3 11 ms 10 ms 11 ms amr-rc0011-cr102-et86-251.core.as9143.net [213.51.202.5]
4 9 ms 15 ms 9 ms asd-tr0021-cr101-be154-10.core.as9143.net [213.51.158.102]
5 15 ms 9 ms 9 ms nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.194]
6 9 ms 9 ms 16 ms 213.46.182.186
7 26 ms 19 ms 18 ms ae6-2011.nbg40.core-backbone.com [80.255.14.246]
8 23 ms 17 ms 18 ms core-backbone.hetzner.com [5.56.20.254]
9 31 ms 27 ms 19 ms core24.fsn1.hetzner.com [213.239.252.234]
10 21 ms 19 ms 20 ms ex9k1.dc17.fsn1.hetzner.com [213.239.229.46]
11 19 ms 19 ms 19 ms web1.loghierin.nl [142.132.199.135]

Trace complete.

Tot nu toe hebben wij de gehele set-up opnieuw geïnstalleerd, dit mocht niet baten.
Zover wij kunnen zien staan alle instellingen goed.
Ook het voor de zoveelste keer rebooten van de modem geeft geen oplossing.

Heeft iemand nog suggesties ?
 
Laatst bewerkt:
Tja, iets in je dns is niet ok. Is 192.168.1.1 de unifi?
Btw ik zou altijd met netwerk config wegblijven van 192.168.1.x / 192.168.2.x / 192.168.178.x enz omdat die veel als default adressen worden gebruik. Beter bv 192 168.65.x gebruiken zodat je redelijk zeker een afwijkende range hebt. Als je dan een andere router uit de doos trekt kun je die rustig in netwerk hangen zonder narigheid totdat je de configuratie klaar hebt.
 
Ik zie niets vreemds in de tracert, behalve de timeout bij de eerste hop.
Daarnaast kan het uitzetten van de CloudKey dit helemaal niet veroorzaken. Want dat verandert niets aan je configuratie.

Dit is gewoon een probleem aan Ziggo zijde, niet in je eigen netwerk. Net zoals de vorige keer.
 
Laatst bewerkt:
En er is al verschillende keren geadviseerd om het dan eens te testen met een laptop direct aan het modem 🙄 :unsure: .
Dat lukt om een of andere manier niet. Waarschijnlijk omdat hij in bridge staat ?
Ik heb de laptop eraan gehangen, geen internet. Dus modem gereset met de laptop er nog aan, weer geen internet.
 
Dat lukt om een of andere manier niet. Waarschijnlijk omdat hij in bridge staat ?
Ik heb de laptop eraan gehangen, geen internet. Dus modem gereset met de laptop er nog aan, weer geen internet.
mmm, dat zou toch ook in bridge moeten werken dacht ik puur om een internetverbinding te krijgen met WAN IP naar je laptop. Wel LAN1 poort gebruiken uiteraard.

maak ik een denkfout ?
 
Dat lukt om een of andere manier niet. Waarschijnlijk omdat hij in bridge staat ?
Ik heb de laptop eraan gehangen, geen internet. Dus modem gereset met de laptop er nog aan, weer geen internet.
Recent nog gedaan en werkt, wel alles even een reboot geven.
Eerst modem, daarna laptop. En poort 1 gebruiken
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Je hebt de laptop dan ook wel een herstart gegeven omdat hij een ander ip krijgt rechtstreeks van de modem?
Recent nog gedaan en werkt, wel alles even een reboot geven.
Eerst modem, daarna laptop. En poort 1 gebruiken
thx guys, begon al aan mezelf te twijfelen 😂 . Lang geleden dat ik dat heb moeten testen maar even de theorie volgend moet dat inderdaad gewoon werken in bridge mode.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Ik was inderdaad de reboot vergeten van de laptop....... Dom, maar een leermomentje.
Rechtstreeks op de modem werkt alles prima. (www.m219.nl en www.jrsys.nl)
Daarna heb ik de modem uitgezet, de laptop weer aangesloten op de flex.
Toen de modem weer was opgestart heb ik de laptop weer aangezet, en geprobeerd om op de site te komen.
Dat werkt niet.
raar !
 
OK.

Volgende vragen:
- Hoe ziet jouw WAN netwerk configuratie er uit in de controller? Screenshots graag.
- Idem voor LAN
- Wat is er ingesteld bij GeoIP en bij Threat management?
- Werkt het als je je laptop op de US 16 POE switch aansluit?
 
2.png
3.png
4.png
5.png
6.png
7.png
 
Heb je al eens bij (auto) DNS Server een andere DNS Server gebruikt. bv 1.1.1.1 of 9.9.9.9 of 8.8.8.8
Let op dat deze dns niet voor de clients geldt die via DHCP hun dns krijgen. Dat zou een andere kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt exact dezelfde problemen. Diverse websites laden zeer traag. Het lijkt op DNS, maar diverse instellingen geprobeerd bij DNS. (Pi-hole, 8.8.8.8, 1.1.1.1 etc) maar lost niets op
 
@Jack2022 Heb je eigenlijk al geprobeerd of het op een andere computer / tablet / telefoon wel lukt? Dan natuurlijk gekoppeld aan jouw netwerk / WiFi?
 
Heb je al eens bij (auto) DNS Server een andere DNS Server gebruikt. bv 1.1.1.1 of 9.9.9.9 of 8.8.8.8
Let op dat deze dns niet voor de clients geldt die via DHCP hun dns krijgen. Dat zou een andere kunnen zijn.
Helaas, dit werkt niet.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..