Netwerk problemen UDR

Dit komt zo vaak voorbij, het welbekende Sonos STP probleem (loop) al dan niet in combinatie met Multicast Flooding. Je hebt een verkeersinfarct op je netwerk.
 
Daar heb je je netwerkloop. Want die Sonos lamp verbind zich ook draadloos met de Sonos apparatuur beneden via SonosNet. Je moet de WiFi op de Sonos lamp uitschakelen.
 
Sonos staat net te ver van de andere apparatuur.. waardoor hij met draadloos gaat haperen/stotteren.

Hoe kan ik het beste alleen voor de Sonos lamp WiFi uitschakelen?
Kan dit specifiek alleen voor de lamp?

En vreemd dat dit nu pas naar voren komt? Maanden lang geen issues… sinds de upgrade naar 3.0.13 is het begonnen
 
En vreemd dat dit nu pas naar voren komt? Maanden lang geen issues… sinds de upgrade naar 3.0.13 is het begonnen
Het blijft een gek spel met Sonos. Als je draadloze Sonos nu andere routes hebben gekozen icm je bekabelde Sonos, dan kan dat een netwerkloop opleveren en dat is wat er gebeurt is. Sonos & Unifi hebben verschillende STP standaarden en dat werkt niet goed samen. Je kunt overwegen om naar wifi-setup te gaan ipv SonosNet. Dus alles uit de kabel en via je AP`s; dat wordt de toekomst bij Sonos. SonosNet gaat er uit, het is overbodig met de huidige AP`s.
 
Je kunt in de Sonos app de speaker lamp selecteren en de WiFi uitschakelen.

Settings -> Systeem -> dan de kamer met je lamp speaker selecteren.
Dan weer onder Producten de lamp speaker selecteren. Dan krijg je optie om de WiFi uit te schakelen.
 
Ik blijf even rondhangen voor het nummer van de TTL, die ik wel als 64 tegenkom. Waarom is er in dit geval de afwijkende TTL=63. Kan iemand me dat uitleggen? Zie ook mijn vorige post.

What is TTL 63 in Ping?​


The other device you ping sets the TTL to 63. So when it gets to you, the value is 47. 255-239=63-47=16. If you want to be sure about the number of hops between you and the target, use traceroute.
 
Je kunt in de Sonos app de speaker lamp selecteren en de WiFi uitschakelen.

Settings -> Systeem -> dan de kamer met je lamp speaker selecteren.
Dan weer onder Producten de lamp speaker selecteren. Dan krijg je optie om de WiFi uit te schakelen.
Thnx, ik zal van het weekend het WIFI eens uitzetten op de Sonos Lamp.
Voor alsnog draait alles zoals ik gewend ben.

Raar dat het maande prima gewerkt heeft, maar dat is voor later.
 
Ik blijf even rondhangen voor het nummer van de TTL, die ik wel als 64 tegenkom. Waarom is er in dit geval de afwijkende TTL=63. Kan iemand me dat uitleggen? Zie ook mijn vorige post.
Bij elke hop wordt de TTL met 1 verlaagd. Dit is dus ook een teken dat de ping van @niekniek89 via de SonosNet verbinding loopt.
De ping uit de 1e post geeft dus eigenlijk de status van die verbinding weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Dat moet het wel geweest zijn ja, zonder de Sonos lamp geen issues meer.
Maar ja, voordat je daar eens achter bent 😅...ik had het iig niet zo snel daar gezocht haha.
 
Dat moet het wel geweest zijn ja, zonder de Sonos lamp geen issues meer.
Maar ja, voordat je daar eens achter bent 😅...ik had het iig niet zo snel daar gezocht haha.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je de lamp dan weer aansluit en wifi uitzet. Bij mij was het geen succes en ik weet ook waarom dat niet werkte. We`ll see, laat maar weten.
 
Ik ben ook heel benieuwd.
Zie nu in de controller dat hij via het SonosNet verbonden is met de Beam (welke bedraad is)
Dit terwijl de Sonos lamp ook altijd bedraad geweest is.
 
Zojuist op de Sonos lamp WIFI uitgezet.
Uiteraard, toen ik de kabel erin prikte, begonnen de time-outs weer.
Toen WIFI uitgeschakeld was, liepen de pingetjes weer meteen goed.

Voor nu lijkt WIFI uitzetten de oplossing😅....

Overduidelijk geen watervaste oplossing, maar je weet nu wel 100% dat de SONOS vs WiFi de oorzaak is?
 
Tot nu toe is het issue niet meer terug gekomen. Toen ik gisteren de kabel in de Sonos lamp deed, begon het issue weer.

Ik zag dat hij via het draadloze sonosnet verbonden was, en via de vaste kabel.

Kan bijna niet anders zou je zeggen…
 
Best oplossing voor Sonos i.c.m. Unifi is naar mijn mening een Sonos Boost.
Centraal in huis plaatsen en hem "designated root" maken in het SonosNet, dan heb je daarna nooit meer gezeik.

Hetzelfde effect door de meest centrale speaker aan de kabel hangen, de rest van de speakers via wifi. Vervolgens nog de bedrade speaker de "designated root" maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..