Beste forumleden,
Ik heb bij 8 klanten probleemloos een unifi netwerk draaien waarvan 2 met een USG router. Bij elke klant heb ik een cloudkey draaien voor onderhoud.
Bij één klant heb ik de volgende situatie: 4 unifi AP's en een unifi switch zijn aangesloten op een KPN modem. Dit draait prima.
Nu stapt de klant over naar Delta Fiber (buitengebied). Ik heb op de glasvezelrouter hetzelfde IP adres (gateway) en DHCP range ingesteld als het KPN modem. Beide routers/modems zijn nog actief.
Als ik de netwerkkabel om prik naar het glasvezelmodem lijkt het prima te werken maar op onregelmatige tijdstippen (na bijv. 1 minuut tot max 1 uur) raakt de cloudkey de verbinding kwijt: gaat opnieuw "instellen/opstarten" (wit knipperen) en moet de overige apparatuur opnieuw automatisch adopteren.. dit lukt dan ook wel (LED weer blauw en online) tot de cloudkey opnieuw wit begint te knipperen en alles opnieuw begint. De draadloze verbindingen met de AP's kunnen dan ondertussen geen verbinding maken met internet... de vaste aansluitingen wel (PC's) maar de cloudkey is uiteraard ook een vaste aansluiting... dus waarom zou hij opnieuw opstarten??
Als ik de netwerkkabel weer om steek naar het KPN modem draait alles weer stabiel.
Nu is de logische conclusie natuurlijk.. dat ligt aan de Delta fiber modem (Genexis modem). Nu is het zeer moeilijk praten met de klantenservice van delta fiber... als je ze al aan de lijn krijgt. De klant heeft ze even gesproken (uren in de wacht) en volgens hun ligt het natuurlijk aan de unifi apparatuur. Herkend iemand dit probleem en suggesties wat er geblokkeerd kan zijn bij Delta fiber?? Kan het een DNS instelling zijn?
Vriendelijke groet, Aad
In de Genexis modem staat bij DHCP instellingen: domein naam "domain_not_set.invalid" kan ik daar iets mee?
Ik heb bij 8 klanten probleemloos een unifi netwerk draaien waarvan 2 met een USG router. Bij elke klant heb ik een cloudkey draaien voor onderhoud.
Bij één klant heb ik de volgende situatie: 4 unifi AP's en een unifi switch zijn aangesloten op een KPN modem. Dit draait prima.
Nu stapt de klant over naar Delta Fiber (buitengebied). Ik heb op de glasvezelrouter hetzelfde IP adres (gateway) en DHCP range ingesteld als het KPN modem. Beide routers/modems zijn nog actief.
Als ik de netwerkkabel om prik naar het glasvezelmodem lijkt het prima te werken maar op onregelmatige tijdstippen (na bijv. 1 minuut tot max 1 uur) raakt de cloudkey de verbinding kwijt: gaat opnieuw "instellen/opstarten" (wit knipperen) en moet de overige apparatuur opnieuw automatisch adopteren.. dit lukt dan ook wel (LED weer blauw en online) tot de cloudkey opnieuw wit begint te knipperen en alles opnieuw begint. De draadloze verbindingen met de AP's kunnen dan ondertussen geen verbinding maken met internet... de vaste aansluitingen wel (PC's) maar de cloudkey is uiteraard ook een vaste aansluiting... dus waarom zou hij opnieuw opstarten??
Als ik de netwerkkabel weer om steek naar het KPN modem draait alles weer stabiel.
Nu is de logische conclusie natuurlijk.. dat ligt aan de Delta fiber modem (Genexis modem). Nu is het zeer moeilijk praten met de klantenservice van delta fiber... als je ze al aan de lijn krijgt. De klant heeft ze even gesproken (uren in de wacht) en volgens hun ligt het natuurlijk aan de unifi apparatuur. Herkend iemand dit probleem en suggesties wat er geblokkeerd kan zijn bij Delta fiber?? Kan het een DNS instelling zijn?
Vriendelijke groet, Aad
In de Genexis modem staat bij DHCP instellingen: domein naam "domain_not_set.invalid" kan ik daar iets mee?
Laatst bewerkt: