Knipperen Ubiquiti UniFi Access Point Pro

error33

Brons
UniFier
11 feb 2018
362
147
43
Een copy uit het Tweakers forum om dit door mij ondervonden probleempje ook bij anderen kenbaar te maken :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gisteren een update gedaan van de AP AC pro zonder problemen. Nu kom ik vanochtend in het donker in de kamer en zie de blauwe ring knipperen ondanks de ledring uit staat in de SW.
Zoeken op internet blijkt dat dit betekend dat een firmware update bezig is Betekenis ledring Maar dit was niet het geval wifi werkte gewoon. Kan dit een bug zijn dat na het updaten de ring blijft knipperen ? Is mij gisteren niet opgevallen in daglicht of de led ring al knipperde vanaf de update.
Een herstart van het AP heeft het knipperen laten verdwijnen.

Oplossing van het probleem is door @RobertKoopman aangegeven. Het bleek dat ik de lokaliseer functie had aangeklikt.:confused:
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
Hallo. Ben hier op dit forum terecht gekomen doordat mijn Unifi AP Pro blijft knipperen en geen verbinding maakt met mijn netwerk. Dit kwam van de ene dag op de andere. Ik had toen een Experiabox 10a van KPN. Van alles heb ik al geprobeerd maar niks heeft geholpen. De modem gereset, stroom van de AP afgehaald en na 2 minuten er weer op gezet. Stroom van de modem eraf gehaald, 2 minuten gewacht en er weer opgezet maar niks hielp. Nu heb ik een andere modem de Experiabox V.12 maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Na mijn idee heb ik wel alles goed aangesloten. De kabel met de gele kop loopt van de Unifi AP Pro (main poort) naar de switch. De blauwe kabel loopt van de switch naar de modem. Zie de foto’s. Waar kan dit aan liggen? Of wat doe ik niet goed.
 

Bijlagen

  • 9CDF3269-C892-4378-AEE3-6EBC2D656AFF.jpeg
    9CDF3269-C892-4378-AEE3-6EBC2D656AFF.jpeg
    164,2 KB · Weergaven: 25
  • E038BEA9-81AF-43A6-9010-5E59C8E12E9A.jpeg
    E038BEA9-81AF-43A6-9010-5E59C8E12E9A.jpeg
    174,9 KB · Weergaven: 31
  • 964A8390-2546-41CB-955E-FF86C9E624F2.jpeg
    964A8390-2546-41CB-955E-FF86C9E624F2.jpeg
    174,5 KB · Weergaven: 27
  • 19865389-F59D-4F4A-9DC1-68029C4ACA86.jpeg
    19865389-F59D-4F4A-9DC1-68029C4ACA86.jpeg
    189,4 KB · Weergaven: 25
  • E08EC73A-4356-4258-A458-11F9039CC166.jpeg
    E08EC73A-4356-4258-A458-11F9039CC166.jpeg
    115,1 KB · Weergaven: 29
  • 12376518-7967-4CC4-9605-4FF88B23F3C3.jpeg
    12376518-7967-4CC4-9605-4FF88B23F3C3.jpeg
    2,9 MB · Weergaven: 26
  • 9B7FD789-EFD8-487A-8251-E809B844BA8D.jpeg
    9B7FD789-EFD8-487A-8251-E809B844BA8D.jpeg
    2,9 MB · Weergaven: 28
Inmiddels hebben ik met een paperclip de AP gereset. Dit keer heb ik de paperclip langer ingedrukt gehouden in de AP. Het heeft even geholpen maar nu knippert de AP weer en is niet als netwerk te vinden. Het lampje op de PoE injector brandt gewoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met “niet als netwerk te vinden”? Met welke kleur knippert de AP?

Je hebt hem nu waarschijnlijk een fabrieksreset gegeven en hij moet opnieuw geprogrammeerd worden.
 
Inmiddels heb ik met een paperclip de resetknop van de AP 20 seconden ingedrukt gehouden. Dat bleek te helpen. De AP heeft de modem gevonden. Hij verschijnt (wat je wel zou verwachten) niet als aparte AP bij de WiFi netwerken. Het vreemde is wel als ik de app Unifi Network open en ik wil de Device name veranderen dat het apparaat nadat je op opslaan drukt weer in storing schiet. Dus begint de AP weer met een blauwe cirkel te knipperen i.p.v. dat die stabiel blijft net als op foto. Ik ga kijken of ik met een desktop de zaak opnieuw opnieuw kan programmeren. Hofstede, bedankt voor de tip ? Ik laat de afloop nog even weten.
 

Bijlagen

  • 6AEEE20C-8694-4BE6-AA89-174816BAAEC7.jpeg
    6AEEE20C-8694-4BE6-AA89-174816BAAEC7.jpeg
    2,9 MB · Weergaven: 14
De AP is nu als apart netwerk naast mijn eigen netwerk en het is mogelijk om er verbinding mee te maken. Alleen via de app UniFi Network op mijn Android telefoon is de AP niet te vinden en blijft die maar zoeken naar de AP.
Via de desktop is alles in te regelen. Vraag me alleen af hoe de helderheid van de blauwe led ring via je desktop te regelen is. Zou wel mogelijk moeten zijn. Verder werkt alles zoals het moet werken.
 
Bijgaand een foto van de AP zoals die nu is. Een zeer heldere blauwe led ring waarvan ik niet weet hoe die minder fel te krijgen is als ik met de desktop in inlog in de AP.
 

Bijlagen

  • 20201018_021418.jpg
    20201018_021418.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 20
Je hebt de AP nu via de controller op de desktop geconfigureerd. Dan kun je hem met een app niet rechtstreeks benaderen, je moet de app dan verbinden met de controller op de desktop en de desktop moet dan wel aan staan.
Het is óf de AP rechtstreeks configureren via de app, óf via de controller op de desktop en de app verbinden met de desktop. Beide afwisselend kan niet.

Het licht van de AP kun je uitschakelen in de properties, je kunt niet dimmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..