Beste Allemaal,
Ik ben nieuw hier, en heb wel de basis kennis betreft netwerken. Maar omdat ik steeds een wegvallende Wifi verbinding heb die vermoedelijk door teveel (50) clients ontstaan (ongeveer 10 clients op 5 Ghz / 40 op 2.4 Ghz.) mijn vraag hier aan jullie experts of ik voor de Unify Lite, Unify LR of toch de Unify Pro moet gaan aanschaffen?
Mijn thuis situatie is als volgt:
Ziggo Connect BOX modem met 300Mbit abbonement Down (30 Up), (grootste deel is Smart apparatuur zoals stopcontacten, lampen, 1 videodeurbel, 1 Toon, en een ongeveer 8 clients zoals mobiele telefoons, tablet, laptops, en tenslotte Google Nest Hub en een Google Nest Mini. Nu heb ik op de Ziggo Connect BOX geen poort meer vrij. Verder heb ik geen geen PoE apparatuur, weet dus niet wat ik daarnaast (wat er standaard niet bij zit) moet gaan aanschaffen zoals bijvoorbeeld een losse PoE Adapter + PoE Ethernet kabel? Mijn grootste angst is vrees is dat ik al mijn smart apparatuur opnieuw moet instellen, of kan ik dan het beste de Wifi van de Connect box helemaal uitzetten, en die SSID gegevens in de Unify programmeren? Overigens draai ik alles op IP4 en is IP6 voor mij niet van belang.
Ongetwijfeld ben ik misschien wat dingen vergeten te vermelden voor een goed en eerlijk advies voor welke keus (Unify Lite, LR of Pro) kan maken om mijn probleem voor eens en altijd uit de wereld te helpen, en heerlijk kan genieten van een stabiele Wifi verbinding op zowel 2.4 Ghz en natuurlijk 5 Ghz.
Ten slotte lees ik dat het configureren nog al eens problemen kan opleveren, maar ben ervan overtuigd dat met de kennis hier dat wel gaat lukken na aanschaf.
Hartelijk dank alvast, en ben erg blij dat dit Forum bestaat.
Mvg. JohanC
Ik ben nieuw hier, en heb wel de basis kennis betreft netwerken. Maar omdat ik steeds een wegvallende Wifi verbinding heb die vermoedelijk door teveel (50) clients ontstaan (ongeveer 10 clients op 5 Ghz / 40 op 2.4 Ghz.) mijn vraag hier aan jullie experts of ik voor de Unify Lite, Unify LR of toch de Unify Pro moet gaan aanschaffen?
Mijn thuis situatie is als volgt:
Ziggo Connect BOX modem met 300Mbit abbonement Down (30 Up), (grootste deel is Smart apparatuur zoals stopcontacten, lampen, 1 videodeurbel, 1 Toon, en een ongeveer 8 clients zoals mobiele telefoons, tablet, laptops, en tenslotte Google Nest Hub en een Google Nest Mini. Nu heb ik op de Ziggo Connect BOX geen poort meer vrij. Verder heb ik geen geen PoE apparatuur, weet dus niet wat ik daarnaast (wat er standaard niet bij zit) moet gaan aanschaffen zoals bijvoorbeeld een losse PoE Adapter + PoE Ethernet kabel? Mijn grootste angst is vrees is dat ik al mijn smart apparatuur opnieuw moet instellen, of kan ik dan het beste de Wifi van de Connect box helemaal uitzetten, en die SSID gegevens in de Unify programmeren? Overigens draai ik alles op IP4 en is IP6 voor mij niet van belang.
Ongetwijfeld ben ik misschien wat dingen vergeten te vermelden voor een goed en eerlijk advies voor welke keus (Unify Lite, LR of Pro) kan maken om mijn probleem voor eens en altijd uit de wereld te helpen, en heerlijk kan genieten van een stabiele Wifi verbinding op zowel 2.4 Ghz en natuurlijk 5 Ghz.
Ten slotte lees ik dat het configureren nog al eens problemen kan opleveren, maar ben ervan overtuigd dat met de kennis hier dat wel gaat lukken na aanschaf.
Hartelijk dank alvast, en ben erg blij dat dit Forum bestaat.
Mvg. JohanC