Access point wel verbinding geen internet

Shuardhoog

Inactief
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Ik ondervind problemen met ons netwerk in het gastenverblijf, hier heb ik internet maar op willekeurige momenten valt deze weg (maar verbinding met wifi-netwerk blijft actief). Vervolgens doormiddel van het opnieuw opstarten van de Experiabox wordt het probleem weer (tijdelijk) opgelost, dit doet mij vermoeden dat het hierbij om een IP-conflict gaat?

Het netwerk heeft de volgende opstelling: Experiabox V10. ---> Wireless bridge (Ubiquiti Loco m5) ---> Unifi AP-AC-PRO

Ik heb de firmware van alle apparaten ge-update, maar dit lijkt geen oplossing te zijn. Verder heb ik de Ubiquiti apparaten in het netwerk een vast IP-adres gegeven in de hoop dat dit zou helpen voor een stabieler netwerk.

Nu heb ik zelf beperkte kennis op dit gebied en hoop dat er iemand hier is die een oplossing voor het probleem heeft.
 

Shuardhoog

Inactief
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
  • Topicstarter Topicstarter
  • #3
Ja ik heb zelf eerst ook gedacht dat het aan die kant zou zitten. Echter blijven alle overige apparaten welke bedraad en via wifi met de experia box zelf verbonden zijn wel gewoon actief. Hier ondervinden wij niet het wegvallen van de internetverbinding, daarmee denk ik zelf toch een instellingsprobleem?
 

dbw

Moderator
Forumleiding
Berichten
2.180
Oplossingen
1
Waarderingsscore
1.098
Punten
113
Locatie
Naarden
Website
www.computerhulphetgooi.nl
Ik neem aan dat alles in dezelfde ip-range zit?
Wat je ook kan testen is om aan de Pro een bedrade laptop te hangen (dat kan want de pro heeft 2 x rj45) .
Als het internet het niet doet dan zou de laptop het ook niet doen.
 

Shuardhoog

Inactief
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
  • Topicstarter Topicstarter
  • #5
Klopt, alle apperaten in de range naar de accesspoint en de accespoint zelf werken binnen de range. Ook heb ik de bedrade optie al eens geprobeerd, ook als eens een andere accesspoint, allemaal zonder resultaat helaas.
 
Bovenaan