Accu defect CloudKey Gen2?

RobertKoopman

Moderator
UniFier
7 feb 2018
805
542
93
1313
Vanmorgen stroomstoring, kan gebeuren.
UPS ving dit netjes op en na 2 minuten schakelt mijn NAS uit en daarna gaat de stroom van mijn Unifi apparatuur af.
30 minuten later was de stroom terug en alles weer vanzelf in werking, handig.
Zie ik later dat mijn CloudKey Gen2 niet blauw oplicht maar wit.
Trek de netwerkkabel er eens uit en dat ding is direct uit?
Ik dacht deze bij stroomuitval netjes afsloot?
Zet hem weervaan en krijg “boot failure”....
Schijf defect?
Wil niet meer opstarten van de standaard 1TB schijf.
Andere schijf erin en CloudKey start gewoon op.
Van de “defecte” schijf de laatste backup gehaald, dat kon dus wel gewoon.
Data teruggezet, meteen maar alle updates gedaan.
Lokale gebruikers werkte niet meer? Vreemd.
Maar de remote user kon er gelukkig wel in.
Toch maar even contact opnemen met UI over die batterij en waarom de schijf niet meer kan booten.
 
Bij een heleboel van deze CloudKeys werkt na een jaar of zo de accu niet meer. De accu’s zijn niet de beste kwaliteit.
 
Ben benieuwd.
Al contact gehad met ui.com en heb even een filmpje gemaakt wat er gebeurd als je de netwerkkabel eruit trekt.
Direct uit dus en geen enkele timer om netjes af te sluiten.
Deze keer bleef mijn HDD gelukkig wel heel.

Ja, gaat over de interne accu van de Cloudkey.
 
Zoals ik het lees is het een veelvuldig probleem zelfs van de gen 2 en de plus. En echt een easy oplossing om het zelf te fixen kan ik nog niet vinden, mbt als je geen rma meer kunt doen. Het schijnt wel een erkend probleem te zijn dat de accu's slecht zijn en zelfs kunnen opzwellen, dan denk ik dat het onder garantie valt toch? Hier iemand de heeft de plus uit elkaar gesloopt.
 
Je kunt de accu moeilijk er uit krijgen en een ander groot probleem is dat je nergens een vervangende accu kunt kopen.
Wat er met deze accu’s gebeurd is precies wat er tijdens het beta testen van deze apparaten al ter sprake kwam en door diverse beta testers voorspeld werd. Want de accu wordt continu geladen en dat is niet goed voor deze accu’s. We vroegen ons toen al af wat de levensduur van de accu zou zijn en of het simpel zou zijn ze te vervangen. Het idee was goed maar de uitvoering belabberd.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, er zijn er wat aan het pieren met 2x 3,7 volt of andere of de 2 cellen in de accu te vervangen, of aan de buitenkant maken. Allemaal geklooi, de juiste accu is niet te verkrijgen, ze zijn er wel met grotere afmetingen vandaar dat geklooi.
 
Flink wat mailtjes over en weer en aardig wat mogen testen.
Maar de batterij blijft “dood”.
RMA actie is nu gestart. Afwachten maar.
Op zich werkt hij goed maar wel wat vreemds met het front paneeltje.
Aantal accesspoints en clients staat op nul sinds de eerste crash.
 
Mijn Cloud Key mag naar Tjechië.
Kreeg er zelfs 3 verschillende RMA nummers voor.
Morgen versturen, ben benieuwd hoelang dit gaat duren.
 
Dat gaat vrij snel, zodra die aankomt heb je hem binnen een week terug.

ps: ik moest hem naar een adres in Zeeland (nl) sturen
 
Kreeg zojuist weer een mailtje.
3 RMA nummers is een beetje veel van het goede.
Dus als ik foto’s maak van de Cloud Key sturen ze er alvast eentje naar mij toe.
Mijn oude mag evengoed nog naar Tsjechië maar kreeg nu wel een gratis UPS label.
Daar vroeg ik overigens helemaal niet om maar doen ze toch netjes.
 
Is de manier om te testen simpelweg de utp kabel uit de gen2 trekken, daarna moet deze niet direct afsluiten maar via een timer? Kan me voorstellen dat als het mis gaat je de controle over je netwerk kwijt bent. Een opgezwollen batterij is iig niet goed dat is duidelijk.
 
Inderdaad als je de utp kabel er uithaalt dan moet je op het schermpje van de cloudkey een timer zien en daarna word de cloudkey netjes afgesloten maar als de batterij defect is dat zal hij gelijk uitvallen zonder dat je de timer op het schermpje ziet.
 
@Luciano dat is een spannende test want ik begrijp dat vaak de HD ook de geest geeft als dit gebeurt. daarnaast is je netwerkconfiguratie niet meer bereikbaar... lastig.
anderzijds las ik ergens dat de database niet meer corrupt raakt door een uitval van elektriciteit, betekent dat dat de ck weer zou opstarten zonder problemen ook al is de batterij stuk
 
Zo vaak komt dat niet voor dat de hdd de geest geeft hoor maar het kan natuurlijk wel omdat hij de leeskop niet netjes in de parkeer stand word gezet.
 
Hier net even getest bij mijn Cloud key gen 2 plus en deze viel gelijk uit dus ook de accu defect maar toen ik de utp kabel er weer indeed werd hij weer netje opgestart dus ik heb ook een defecte accu helaas.
 
  • Wow
Waarderingen: m4v3r1ck en Jheroen
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..