AP adoptie alleen zichtbaar in oude controller

pheijn

UniFier
7 okt 2022
16
1
3
Hallo,
Ik ben gemigreerd naar een nieuwe controller. De controller versie 7.2.94 draait op mijn Synology en is een docker container. Beide controller draaien binnen hetzelfde subnet. De network import en de migratie van de AP's (3) en switch is bijna probleemloos verlopen. Echter een AP is niet mee gemigreerd en was nog steeds zichtbaar in de oude controller. De volgende opties heb ik geprobeerd om de AP te verhuizen van de oude naar de nieuwe controller:
- in de oude controller --> "Vergeet apparaat";
- via ssh inloggen op de AP en vervolgens een factory reset;
- via ssh inloggen op de AP en vervolgens een inform statement uitgevoerd naar de nieuwe controller;
- een factory reset door middel van de reset knop op de AP zelf.

Het resultaat is iedere keer hetzelfde, de AP is voor adoptie zichtbaar in de oude controller. Het vreemde is wel dat in de topology in de nieuwe controller een Unifi icon zichtbaar is met hetzelfde ip - en MAC adres als de AP in de oude controller (zie ook plaatje).
Iemand nog suggesties om dit op te lossen?
Alvast bedankt!

Gr.
Peter

New_controller.png
 
Je moet geen twee controllers tegelijk draaien op je netwerk. Dus die oude uitzetten.

Waarom heb je niet gewoon de bestaande geupgrade naar de nieuwe versie?
 
Bedankt voor je bericht. Ik ga het proberen en laat het resultaat weten.
Ik heb Home Assistant draaien en wil op basis van aanwezigheid van een mobiel in netwerk automatiseringen maken. Unifi is beschikbaar als integratie in Home Assistant echter ik had de Unifi controller op mijn laptop draaien. Nu de controller draait op mijn nas is de controller altijd online. Vandaar de migratie naar een nieuwe controller.
 
Ik heb de oude controller verwijderd en de AP nogmaals via ssh een factory reset gegeven. Helaas werd de AP niet zichtbaar in de nieuwe controller. Ook niet nadat ik via ssh een inform statement heb gegeven.
In de app (Unifi Network) staat de AP wel klaar om te in te stellen maar als "onafhankelijk apparaat". Ik zie nergens de mogelijkheid om de AP toe te wijzen aan de controller.
Het topology overzicht in de controller toont de AP maar met de Unfi icon zoals in het plaatje van de eerste post.

Als iemand nog een idee heeft, dan hoor ik het graag!
 
Ook na het resetten van de AP met de welbekende paperclip is de AP niet adopteerbaar. De AP blijft zichtbaar in de controller zoals in het plaatje van de eerste post. In het "Overview" van de AP heb ik nog twee mogelijkheden "Forget" en "Block". De forget is als een boemerang, het icoontje is dan even weg maar enkele momenten later weer terug van weggeweest...
 
Ook na het resetten van de AP met de welbekende paperclip is de AP niet adopteerbaar. De AP blijft zichtbaar in de controller zoals in het plaatje van de eerste post. In het "Overview" van de AP heb ik nog twee mogelijkheden "Forget" en "Block". De forget is als een boemerang, het icoontje is dan even weg maar enkele momenten later weer terug van weggeweest...
Heb je een reset gedaan (even indrukken) of de bedoelde FACTORY Reset (minimaal 10 seconden ingedrukt houden) ?
 
De led brandt inderdaad wit, ik krijg alleen in de controller niet de mogelijkheid om de AP te adopteren.
In de app Unifi Network kan ik wel de AP adopteren maar alleen als standalone. Alsof de link naar de controller ontbreekt.
"Standalone devices that are not assiciated with a UI SSO account, and as such, cannot be remotely managed"
 
De software is up-to-date (BZ.6.2.39). Ik heb de pagina al reeds eerder bekeken en het heeft het niet opgelost (controller en firmware AP zijn up-to-date).
Thnx voor het meedenken!
 
Ik heb de oude controller verwijderd, hopende dat de AP in de nieuwe controller zou verschijnen.
De AP zie in de nieuwe controller als client, niet als device. In de app Unifi Network kan ik wel de AP adopteren maar alleen als standalone. Alsof de link naar de controller ontbreekt. Zie ook de "help" tekst van Unifi bij een standalone device:
"Standalone devices that are not assiciated with a UI SSO account, and as such, cannot be remotely managed"
 
Ik heb de oude legacy interface ook enabled en ook de advanced (unifi professional) settings aangezet in het account en helaas nog steeds hetzelfde probleem.
 
Het probleem had ik ook uitgezet bij andere Unifi community en als probleem werd een entry in de mongo database genoemd.
Ik heb de volgende oplossing bedacht:
- alle devices een factory reset geven;
- controller docker container stopzetten, container en image verwijderen.
- nieuwe controller via docker installeren.

Dan zou alles weer moeten werken aangezien er een “schone” db is en alle devices hebben geen link meer oude controllers. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Dan zou alles weer moeten werken aangezien er een “schone” db is en alle devices hebben geen link meer oude controllers. Of zie ik iets over het hoofd?
In principe klopt dat; ik vraag me alleen af of er niet misschien al een probleem in die 'schone' Docker image zit. Bij Docker installeer je immers niet de App zelf maar plak je een Image met daarin de reeds geïnstalleerde App.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..