Apparaten geven onjuiste aansluiting op switch & poort

Eddie the Eagle

Moderator
UniFier
8 feb 2019
4.097
4
3.023
163
Ik heb iets vreemds; in onderstaand Topo plaatje zie je dat Sonos Boost & Hue Bridge aangesloten zouden zijn op mijn Basement Switch Poort #7. In werkelijkheid is dat de uplink poort van Root Switch naar Basement Switch en zijn Sonos Boost en Hue bridge direct gekoppeld aan 2 poorten van Root Switch (ingetekende rode lijntjes). Die aparaten hebben dus helemaal geen relatie met Basement Switch. De overige Sonos`en zijn draadloos verbonden via SonosNet en volgen de Sonos Boost dus die snap ik wel.

Nu zou je zeggen dat het Topo plaatje zelf niet klopt, dat lees je wel vaker echter als ik bij de clients kijk, dan zie ik daar exact dezelfde onjuiste weergave. Alles werkt gewoon maar het voelt niet goed. Iemand een idee ?

1632999681452.png

1633000485810.png
 
Probeer eens om via de mobile app van Unifi network op het apparaat te klikken en dan via settings op reconnect te klikken en kijken of het dan wel goed is.
Ik weet dat dit niet de mooiste weg is om het goed te laten weergeven maar het helpt meestal wel.

1633001256499.png
 
Laatst bewerkt:
Waar zit de optie voor reconnect (ik heb alleen IoS) ? Onder settings zie ik alleen de 'Block' optie, net zoals bij de webportal voor bekabelde apparaten.
 
Anders even alles uitschakelen en als eerste je cloudkey aanzetten en daarna pas de rest van de switchen en ap's zodat alles opnieuw word herkent en op de juiste wijze word gekoppeld in de topo.
 
Anders even alles uitschakelen en als eerste je cloudkey aanzetten en daarna pas de rest van de switchen en ap's zodat alles opnieuw word herkent en op de juiste wijze word gekoppeld in de topo.
Oeps, dat is een zware ingreep. Zit die reconnect optie onder settings bij Android ? Is toch vreemd dat die alleen bij Android aanwezig is en niet bij webportal & IoS.
 
Android rulezzzz ;)

Maar als alleen topo ff verkeerd is zou ik me niet zo druk om maken, misschien ff een restart, vaak lost het zichzelf vaak na een tijdje wel op
 
Android rulezzzz ;)

Maar als alleen topo ff verkeerd is zou ik me niet zo druk om maken, misschien ff een restart, vaak lost het zichzelf vaak na een tijdje wel op
Als het alleen de Topo was zou ik me idd geen zorgen maken maar dat is dus niet zo. Clients staan echt verkeerd.
 
Poeh, nooit leuke acties dit. Poortprofielen die niet meer aansluiten, en passant nog een ethernetabel losgetrokken waar het stekkertje van was afgebroken, zat los in het patch panel. Was net die van de AP waar mijn vrouw op zat te werken, die weer verontwaardigd, geen muziek meer, dat soort dingen 😂 . Anyway, thx @Luciano het was wel de oplossing, alles staat nu goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: LTAX04
Poeh, nooit leuke acties dit. Poortprofielen die niet meer aansluiten, en passant nog een ethernetabel losgetrokken waar het stekkertje van was afgebroken, zat los in het patch panel. Was net die van de AP waar mijn vrouw op zat te werken, die weer verontwaardigd, geen muziek meer, dat soort dingen 😂 . Anyway, thx @Luciano het was wel de oplossing, alles staat nu goed.
Toch altijd weer leuk om te zien dat je de vrouw weer boos hebt weten te maken met een simpele ingreep maar het werkt en daar gaat het om (y)
 
  • Haha
Waarderingen: Eddie the Eagle
64BCD995-C226-4A9E-9EFB-1B9ABED7CE10.jpeg

In IOS is de “opnieuw verbinden” op wel zichtbaar hoor. Kan het zijn dat er een kleine miscommunicatie is ontstaan waar te kijken? Draadloos vs bedraad 😂
 
Bekijk bijlage 3154

In IOS is de “opnieuw verbinden” op wel zichtbaar hoor. Kan het zijn dat er een kleine miscommunicatie is ontstaan waar te kijken? Draadloos vs bedraad 😂
Is geen miscommunicatie, het gaat om bedraad, daar staat ie niet, althans niet bij mij (IoS). Draadloos wel in IoS. Blijkbaar kan het bedraad ook met Android en dat was in dit geval handig geweest.
 
In de webinterface van de controller zelf heb je bij bedrade verbindingen ook geen 'Reconnect' optie, er is helemaal geen ondersteuning voor een wired reconnect in de controller..
Ik denk eerder dat de Android app ten onrechte deze optie laat zien voor bedrade verbindingen, en dat er in de praktijk niets gebeurd als je deze optie bediend.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..