"Application auto-recovery succesful" ?

Merijn

UniFier
10 jan 2023
24
26
13
Noord Limburg
Sinds een paar dagen zie ik in de tijdlijn van mijn camera's in Protect continu de melding "Application auto-recovery succesful" terugkomen. Iemand een idee wat dit is en hoe ik er vanaf kom?
Een snelle zoektocht op internet leek wat topics van een paar jaar terug op te leveren, waarin het ging over 'general recording settings' en specifieke camera settings. Daar lijkt nu het één en ander in te zijn verandert (de 'general settings' vind ik niet meer terug in Protect), dus geen oplossing..
 
De twee keer dat ik dit voorbij heb zien komen werd het veroorzaakt door een corruptie in de Protect data op de harde schijf. Het wissen van de harde schijf (en daarmee het video archief) was de manier om alles weer werkend te krijgen.
Vooraf een backup maken van de Protect config.
 
Gelukkig kun je tegenwoordig ook de video-data exporteren, mocht die belangrijk zijn.
Gaat wel niet heel erg snel, maar werkt wel betrouwbaar.
 
Het wissen van de harde schijf (en daarmee het video archief) was de manier om alles weer werkend te krijgen.
Vooraf een backup maken van de Protect config.
Het video archief vind ik niet zo spannend. Verdere configuratie van Network e.d. wel, die wil ik liever niet kwijt..
Als ik in het 'Control Pane' kijk zie ik bij Storage de optie 'Reformat'. Die bedoel je dan met wissen van de harde schijf? (wissen en reformat zijn in mijn brein verschillende dingen, vandaar de vraag) En dat heeft geen effect op de verdere config?
 
Het formatteren heeft (om mij onduidelijke redenen) wel invloed op de configuratie van Protect. Mogelijk door een bug. Daarom mijn advies om van Protect eerst een export te maken die je dan, mocht het fout gaan, weer kunt importeren. Na die import werkt alles weer als vanouds in Protect.
En ook een backup van de Network Controller voor de zekerheid. Is een kleine moeite.
 
Dat is wel interessant. Is dan inderdaad een software-ding.
Als je gewoon disk swapped zegt ie alleen maar: "Oh, even disk voorbereiden".
En vervolgens werkt alles weer als vanouds.
 
Inmiddels een dag verder (vrijdagavond de schijf gewist) en de melding is inderdaad verdwenen.
Protect moest wel even opnieuw starten, maar pakte zonder iets te herstellen de oude configuratie weer op.
Backup had ik wel gemaakt, maar dus niet nodig gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davey400
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.