Beste forumleden,
Ik heb een puzzel met mijn AP's. Af en toe raken ze 'spontaan' de verbinding kwijt. Soms een dag niet, sommige meerdere keren per dag. Ik heb 3 Unifi AP-AC-LR, deze zijn via PoE verbonden met een Dlink switch en die is verbonden met het Ziggo modem. De melding op telefoon of laptop is:"WiFi netwerk XXXXX verbroken" en dan zoekt het apparaat naar een alternatief. Het duurt misschien 20-30 seconden en het komt spontaan goed. Maar het blijft vervelend. Wifi op Ziggo modem is uitgeschakeld. DHCP gebruik ik van het Ziggo modem.

In bovenstaand plaatje zie je de log uit het Unifi Controller dashboard. In de log van het Ziggo modem zie ik geen meldingen op dit tijdstip.
Iemand een idee wat dit zo kan veroorzaken?



Ik heb een puzzel met mijn AP's. Af en toe raken ze 'spontaan' de verbinding kwijt. Soms een dag niet, sommige meerdere keren per dag. Ik heb 3 Unifi AP-AC-LR, deze zijn via PoE verbonden met een Dlink switch en die is verbonden met het Ziggo modem. De melding op telefoon of laptop is:"WiFi netwerk XXXXX verbroken" en dan zoekt het apparaat naar een alternatief. Het duurt misschien 20-30 seconden en het komt spontaan goed. Maar het blijft vervelend. Wifi op Ziggo modem is uitgeschakeld. DHCP gebruik ik van het Ziggo modem.

In bovenstaand plaatje zie je de log uit het Unifi Controller dashboard. In de log van het Ziggo modem zie ik geen meldingen op dit tijdstip.
Iemand een idee wat dit zo kan veroorzaken?


