Camera’s raken regelmatig verbinding kwijt en hersteld weer

Kevin89

Brons
UniFier
29 nov 2021
304
342
63
Zuid-Limburg
Hi,

Ik heb al enkele weken last van het volgende. Alle camera’s verliezen hun verbinding, van enkele seconden tot enkele minuten. Ze komen altijd zelf terug online zonder dat ik iets hoef te doen. Soms gebeurt het eens per week, maar vandaag al 2x.
Ik heb sinds maandagavond de switch pro 24 PoE geïnstalleerd maar dat maakt geen verschil. Niet dat ik daarvoor de pro switch heb aangeschaft 😉
Ook is alles up-to-date met de official release updates. Alle apparatuur een power cycle gegeven maar ook dat helpt niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
 

Bijlagen

  • 46D4CA05-ACE3-4FD9-A6B7-C4F498CEE775.jpg
    46D4CA05-ACE3-4FD9-A6B7-C4F498CEE775.jpg
    325 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ben veel met UniFi support in gesprek. Heb het ook weten op te nemen met een G3 Flex.


Alle PoE apparaten zijn UniFi apparaten zoals;
2x AP AC Pro
2x G3 Flex
3x G4 Pro
1x G4 Dome

Zoals je ziet vallen enkel de poorten uit met apparaten die PoE nodig hebben. Deze zijn te herkennen aan de gele patchkabels. De andere non-PoE apparaten die actief zijn blijven online. Het uitvallen gebeurd meerdere keren per dag
maar is geen patroon in te herkennen.

Port 17 is offline omdat ik deze camera heb verplaatst om dit te kunnen filmen. Om te zorgen dat deze camera niet uitvalt heb ik een andere switch tijdelijk aangesloten😉
 
tel alle opgevraagde vermogens eens bij elkaar op en check de spec's van de switch eens?
Welke switch is dit?? (heeft mogelijk een PSU probleem?)
Het betreft een USW Pro 24 PoE. Die heeft een PoE budget van 400W, daar zit in bij lange na niet aan.
 
De enige keer dat ik iets dergelijks heb meegemaakt bleek het een hardware defect in het PoE deel van de switch te zijn.
 
Het lijkt idd het meest op een probleem in de H/W maar als ik de opening post goed lees, dan speelde dit probleem ook al bij de vorige switch.
 
Daar had ik overheen gelezen. Dan zou ik gaan denken aan een probleem in 1 van de aangesloten PoE apparaten.
Ik zou de aansluiting van de. PoE apparaten verdelen over twee switches om te kijken of je daarmee het probleem kunt traceren.
 
Bij de vorige switch had ik het af en toe (soms één keer per week), nu om de paar uur. Ik snap het ook niet meer. Heb de switch al eens ingestoken op een ander stopcontact op een andere groep, maar helpt ook niet.

Ben zoals op de UI community als privé berichten veel met UI-Glenn in gesprek en wordt waarschijnlijk toch een RMA.

Daar had ik overheen gelezen. Dan zou ik gaan denken aan een probleem in 1 van de aangesloten PoE apparaten.
Ik zou de aansluiting van de. PoE apparaten verdelen over twee switches om te kijken of je daarmee het probleem kunt traceren.

Ik heb gisteravond een deel van de PoE devices op de UniFi switch gezet en een deel op een TP-Link. Na een uur was het alweer raak. Daarna de devices van switch gewisseld en vannacht weer 2x raak.

Bekijk de temperatuur van de switch anders aans. Met de huidige weersomstandigheden (hoge omgevingstemperatuur) kun je daarbij nogal eens voor verrassingen komen te staan.
De kast staat in de kelder en daar is het koel en normale luchtvochtigheid dankzij een luchtontvochtiger.
Heb onderstaande van de switch opgehaald

Temp (C)....................................... 46
Fan Speed, RPM................................. 4913
Fan Duty Level................................. 50%
Temperature traps range: -5 to 110 degrees (Celsius)

Temperature Sensors:
Unit Sensor Description Temp (C) State Max_Temp (C) Alert_Temp (C)
---- ------ ---------------- ---------- ----------------- -------------- ----------------
1 1 TA 41 Normal 42 80
1 2 PSU 43 Normal 57 80
1 3 PHY-1 (Remote) 43 Normal 43 80
1 4 PHY-2 (Remote) 46 Normal 46 80
1 5 MAC-1 (Remote) 46 Normal 46 80
1 6 MAC-2 (Remote) 46 Normal 46 80
1 7 MAC-1 (Local) 59 Normal 61 80

Fans:
Unit Fan Description Type Speed Duty level State

---- --- -------------- --------- ------------- ------------- --------------

1 1 FAN-1 Fixed 4913 50% Operational
1 2 FAN-2 Fixed 4927 50% Operational

PSU and RPS status:
POE PSU Error Count............................ 25
Last POE PSU Error Time Stamp.................. 1 days 2 hrs 54 mins 53 secs
Last POE PSU Error Period...................... 0 days 0 hrs 0 mins 2 secs

PSU 12v PG PSU 54v PG RPS Present RPS 12v PG RPS 54v PG



To be continued…..
 
Volgende stap zou dan zijn om slechts één PoE apparaat rechtstreeks op de switch aan te sluiten. De rest op de andere switch.
Het kan ook aan de bekabeling liggen.
 
@Kevin89 slim om het op te nemen!
Kan je het ook testen zonder de keystones te gebruiken, ik heb hier in het verleden een paar keer problemen mee gehad i.c.m. PoE.
 
Toen ik zaterdagavond een deel van de PoE apparaten op de TP-Link switch had ingestoken is het nog wel een keer of 5 gebeurd. Het was de bedoeling om daarna de apparaten van de ene switch naar de andere over te brengen vice versa, wegens drukte niet aan toe gekomen en vergeten. Maar het is sinds zondagnacht ook niet meer gebeurd.🤔
Update: 30min na dit bericht is het toch weer gebeurd

Na veel berichten en files heen en weer met UI-Glenn zijn zij tot de conclusie gekomen dat het toch aan de switch ligt. Deze gaat omgeruild worden maar helaas niet voorradig, benieuwd hoelang dit gaat duren.
Ik ga nu eerst de defecte switch opsturen naar de andere kant van de wereld, Taiwan.
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..