Cloud email werkt niet

mhoogenbosch

New UniFier
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik zit al een poos met een probleem dat mijn cloud email niet functioneert.

De melding die ontstaat is altijd hetzelfde "There was an error inviting testuser. Failed to send email for unknown reasons.".

Ik ben op zoek naar waar ik kan onderzoeken wat er precies mis is. Aan de cloud email kan ik niet veel instellen, is alleen aan/uit. In mijn beleving wordt poort 25 uitgaand niet geblokkeerd, al zou ik verwachten dat het over een secure port gaat. Er wordt niets geblokkeerd wat dat betreft. Pihole heb ik wel draaien, maar die blokkeert niets waarvan ik zou zeggen dat het ook maar iets met mailverkeer te maken heeft. Hij blokkeert wel iets, maar dat is alleen 'metrics'.

Overigens maakt het ook geen moer uit of ik nu wel of niet zelf een smtp server host. Ik blijf dezelfde fout krijgen ook bij het instellen van een eigen smtp server.

Iemand enig idee?

Host: Raspberry Pi4 met docker
Unifi controller: 6.2.25
 
Laatst bewerkt:

hawkeye

New UniFier
Berichten
41
Waarderingsscore
14
Punten
8
Locatie
Zuid Limburg
Ik heb geen idee maar het viel me op dat er melding staat TESTUSER failed en niet bijv. test@hotmail.com .... verstuurd ie het wel naar het email adres of zit er een bug? Ik had bij schoonouders dat ze eigen isp mail server hadden en stond na update op cloud, wat dus ook niet werkt. Het is een lokaal account. Misschien werkt het alleen met ubi sso accounts? Bij mij werkt normale smtp server wel gewoon.
 

mhoogenbosch

New UniFier
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
  • Topicstarter Topicstarter
  • #3
Ik heb geen idee maar het viel me op dat er melding staat TESTUSER failed en niet bijv. test@hotmail.com .... verstuurd ie het wel naar het email adres of zit er een bug? Ik had bij schoonouders dat ze eigen isp mail server hadden en stond na update op cloud, wat dus ook niet werkt. Het is een lokaal account. Misschien werkt het alleen met ubi sso accounts? Bij mij werkt normale smtp server wel gewoon.
Test user komt omdat het een user is en daar onderliggend aan de username hangt idd een geldig mail adres.

Heb de smtp gegevens van m'n provider opgezocht, nu blijkt dat ze ook een unauthenticated service hebben met een max van 50 berichten per dag, wat ruim voldoende is. Deze blijkt wel te werken.

Nog steeds geen idee waarom die cloud email niet gewoon werkt, want dat zou ik liever hebben dan een smtp server van m'n provider. Die kan immers elke maand veranderen (in de praktijk gebeurt dat natuurlijk niet).
 
Bovenaan