Sinds een week of twee is mijn netwerk via de app/cloudkey (gen 1) niet meer bereikbaar. Ik heb uiteindelijk de cloudkey gereset, met de veronderstelling dat er een backup op de mini sd staat -zo heb ik eerder een reset gedaan op hetzelfde netwerk. Alleen nu na de harde reset lijkt de mini sd ook gecrasht, er staan geen gegevens op.
Ik heb er een jaar over gedaan om mijn hele netwerk -inclusief USG, 4x AP, 3x switch- op te bouwen, met veel pijn en moeite. En met het de kennis dat er een backup aanwezig zou zijn.
Nu heb ik een CloudKey die ik in de app kan zien/toevoegen, maar waarbij alle andere apparatuur (AP's en switches) als 'beheerd door ander' zichtbaar is. Ik vermoed dat ik alles opnieuw moet adopteren en integreren, omdat ik geen backup meer kan laden. Ons hele huis is smart, dus afhankelijk van het (wifi) netwerk: verlichting via Hue, alarmsysteem inclusief camera's, voordeurbel (Ring), keukenapparatuur, alles via verschillende VLANS ingesteld.
Is er nog een mogelijkheid om de huidige instellingen beschikbaar te maken in de Cloudkey, zodat ik mijn huidige netwerk weer zichtbaar heb en aanpassingen kan doen? Het is echt een horror scenario om alles vanaf weer opnieuw te moeten instellen...
Dank voor de reacties en groeten
Ik heb er een jaar over gedaan om mijn hele netwerk -inclusief USG, 4x AP, 3x switch- op te bouwen, met veel pijn en moeite. En met het de kennis dat er een backup aanwezig zou zijn.
Nu heb ik een CloudKey die ik in de app kan zien/toevoegen, maar waarbij alle andere apparatuur (AP's en switches) als 'beheerd door ander' zichtbaar is. Ik vermoed dat ik alles opnieuw moet adopteren en integreren, omdat ik geen backup meer kan laden. Ons hele huis is smart, dus afhankelijk van het (wifi) netwerk: verlichting via Hue, alarmsysteem inclusief camera's, voordeurbel (Ring), keukenapparatuur, alles via verschillende VLANS ingesteld.
Is er nog een mogelijkheid om de huidige instellingen beschikbaar te maken in de Cloudkey, zodat ik mijn huidige netwerk weer zichtbaar heb en aanpassingen kan doen? Het is echt een horror scenario om alles vanaf weer opnieuw te moeten instellen...
Dank voor de reacties en groeten