CloudGateway Ultra met 2 x nieuwe U7 Pro Wall - UCG Ultra blijft constant rebooten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ttljk
  • Startdatum Startdatum
Ik zou geen reden weten dat de UCG reboot door de U7 pro of U7 pro wall. Switches kunnen er wel door gaan rebooten als de PoE belasting te groot is. Maar dat is hier niet van toepassing.
Ik heb wel eens een continue reboot van een UCG Ultra gezien toen iemand een extra kabel vanuit het Ziggo modem op een switch had gedaan (om de UCG heen). Hierdoor waren er 2 DHCP servers op het netwerk.
Je zou eens kunnen proberen alles los te koppelen en stuk voor stuk onderdelen en switches toevoegen. Dat geeft normaal wel een indicatie waar het probleem zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: ttljk
Ik zou geen reden weten dat de UCG reboot door de U7 pro of U7 pro wall. Switches kunnen er wel door gaan rebooten als de PoE belasting te groot is. Maar dat is hier niet van toepassing.
Ik heb wel eens een continue reboot van een UCG Ultra gezien toen iemand een extra kabel vanuit het Ziggo modem op een switch had gedaan (om de UCG heen). Hierdoor waren er 2 DHCP servers op het netwerk.
Je zou eens kunnen proberen alles los te koppelen en stuk voor stuk onderdelen en switches toevoegen. Dat geeft normaal wel een indicatie waar het probleem zit.
Ik heb geen keuze, denk ik. Van voren beginnen en opnieuw, stap voor stap alles aansluiten, met veel geduld.
Dit weekend. Dankjewel voor het meedenken.
 
Dat ziet er verder goed uit.
Let wel op dat als je ooit met verhoging van abonnement boven de 1gb komt, dan is de Ubee niet meer het juiste modem.
Goeie, ik heb al aan ziggo gevraagd om de installatie te komen veranderen zoals eerder genoemd, en ook om de modem te vervangen voor een SAGECOM modem.
 
  • Leuk
Waarderingen: mezzerin
update: de heren van utpinfra.nl hebben samen met mij een volledige analyse gedaan en na wat optimalisatie, en het uiteindelijk toch weer inschakelen van de nieuwe U7 Outdoor Wall en de U7 Pro Wall kwamen er weer problemen terug. Na verdere analyse is een optie "Wireless uplink" gevonden die ingeschakeld was. Deze optie zorgt er voor dat wanneer er geen internet gedetecteerd wordt de AP’s of het Wi-Fi wordt uitgeschakeld. Dat is precies wat er elke keer gebeurde. Deze optie is nu dus uit gezet.
Ik blijf verder monitoren, tot nu toe geen outages gehad.
 
In het verleden werd er regelmatig een linkje geplaatst voor Best Settings Unifi, dan had een beginner een mooie basis om mee te starten, die heb ik al lang niet meer voorbij zien komen. Zal vast nog wel te vinden zijn hier in de zoekfunctie.
Zal ook wel flink out of date zijn want Unifi gaat dingetjes nog wel eens een keer een andere naam geven.
Bij het opzetten van een nieuwe controller was dit sowieso 1 van de eerste dingen die ik uitschakelde.