connectie problemen met Samsung mobiele telefoons.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pen
  • Startdatum Startdatum

pen

UniFier
25 jan 2023
30
14
8
Ik heb 3 AP's van Unifi (1*AC-pro en 2*AC-lite gekoppeld aan een USW lite 16 POE.
Alles werkt goed behalve de Samsung A16. Deze wil vaak geen verbinding opbouwen en daardoor zie ik een hoge rekening van de provider.
Ik ben teruggegaan naar de winkel en deze heeft mij een ruiltoestel gegeven (A15). De A16 is opgestuurd naar Samsung.
De A15 vertoont echter hetzelfde probleem.

Als ik wel verbinding heb met de 2.4 band dan meldt het toestel (A15 en A16) dat ik wel een connectie heb maar geen internetverbinding.
Is er iemand die hiermee ervaring heeft?

Ik moet verder wel vermelden dat ik recentelijk een nieuwe keuken heb gekregen met daarin een Bosch Oven die via wifi 2.4 gekoppeld is aan het netwerk.
De problemen zijn ontstaan nadat de nieuwe keuken geïnstalleerd is. Mogelijk is de oven een stoorzender?
 
Graag je wifi instellingen hier delen. Heb je meerder wifi netwerken?
Probeer eens een nieuwe WiFi met enkel 2.4 of 5 aan te maken speciaal voor je Samsung telefoon, probeer eens IoT connectivity aan te vinken. Even roaming, band steering, BSS uitzetten op deze nieuwe WiFi. Wat zijn de resultaten?
 
Ik heb een nieuw IoT SSID aangemaakt om te testen. Nu maar afwachten

Mijn wifi config
Alle AP's draaien versie 6.6.77
meshing uit
kanalen 1.5, 6 en 11 zijn in gebruik.
transmit power hoog voor 2.4 GHz en medium voor 5 GHz
 
Transmit power voor 2.4 GHz is default toch ook niet hoog? Zou ik op laag zetten sowieso, waarom heb je dit aangepast?
5 GHz op medium.

Misschien ook even als tip om een UniFi WiFi video te kijken zoals op dit channel:

En doe ook een complete restart van al je apparaten + je telefoon (voor de zekerheid)
 
Ik heb ditzelfde probleem ook (gehad) met twee A53-toestellen van Samsung.
Mijn ervaring is dat de verbinding alleen goed gaat wanneer de AP op 20 MHz staat ingesteld.
Ik heb voor die A53's op 2,4 Ghz een 20 MHz AP en voor alle andere toestellen gebruik ik 5 GHz met een hogere bandbreedte.
 
  • Leuk
Waarderingen: mezzerin
Sorry voor de late reactie.
De Samsung A16 is terug van het service center. Het moederbord is vervangen. Nu nog testen of het probleem verholpen is.
Voor de zekerheid heb ik een apart SSID voor de telefoon gemaakt en heb ik een plafond ingesteld bij de service provider.