DNS? Probleem na uitschakelen Threat Management

Rob Spierings

UniFier
11 jun 2019
8
6
3
Na het uitschakelen van Threat Management in mijn USG3 heb ik geen verbinding meer met Internet. Het lijkt op dit probleem https://unifi-forum.nl/onderwerpen/usg-trage-verbinding.2285/ echter websites welke geopend zijn tijdens het uitschakelen van Threat Management kan ik gewoon benaderen. Nieuwe websites krijg ik dan niet meer geopend waardoor ik het gevoel krijg dat de DNS niet meer werkt.

Iemand een suggestie?

Hardware: USG3 - 1x AC-Pro 1 x AC-LR en UCK-G2-Plus
Alle software is up-to-date
 
Ja dat is wat ik meteen heb gedaan. Ook een 2e en 3e keer. Zet ik threat management weer aan werkt alles weer.
In Threat mgt heb individuele virus & malware knoppen die je aan en uit kunt zetten. Je zou ze eens 1 voor 1 uit kunnen zetten en kijken wanneer het fout gaat. Dat geeft in elk geval een indicatie waar we moeten zoeken.

Heb je verder nog iets speciaals mbt DNS instellingen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
In Threat mgt heb individuele virus & malware knoppen die je aan en uit kunt zetten. Je zou ze eens 1 voor 1 uit kunnen zetten en kijken wanneer het fout gaat. Dat geeft in elk geval een indicatie waar we moeten zoeken.

Heb je verder nog iets speciaals mbt DNS instellingen ?
De DNS Servers had ik gezet op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Omdat ik het idee had dat er iets mis was met DNS heb ik die aangepast naar 208.67.222.222 en 208.67.222.220 (Die zijn van OpenDNS)

Momenteel ben ik de verschillende knoppen aan het uitzetten en test ik per setting.
 
Heb je toevallig een config.gateway.json file in gebruik? Voor IPTV o.i.d.

Dit soort problemen worden wel eens veroorzaakt doordat een dergelijke custom file conflicteert met de standaard controller.

Ook zou je in de server.log file kunnen kijken of je na het uitschakelen van Thread Management fouten langs ziet komen.
 
Heb je toevallig een config.gateway.json file in gebruik? Voor IPTV o.i.d.

Dit soort problemen worden wel eens veroorzaakt doordat een dergelijke custom file conflicteert met de standaard controller.

Ook zou je in de server.log file kunnen kijken of je na het uitschakelen van Thread Management fouten langs ziet komen.
Nee de iptv ontvanger werkte zo ik hoefde daarvoor niets te doen.
 
Heb je toevallig geoip aanstaan? Meende een keer ergens gelezen te hebben dat dat gezeik op kon leveren met een 3p en ips/ids uitschakelen.
Dat was het inderdaad !! Bedankt voor de oplossing!
GeoIp filtering stond inderdaad aan. Na het uitschakelen hiervan en een reboot van de USG3P was het probleem opgelost en werkt het op de snelheid van de provider.

Super bedankt voor het meedenken allemaal !!Schermafbeelding 2022-01-11 om 08.57.29.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.