Fout bij adopteren switch

DRW

UniFier
13 jan 2023
20
7
3
Hallo allen,

Vandaag ben ik bezig met het opzetten van een nieuw thuisnetwerk, maar ik loop hier helaas tegen wat probleempjes aan.

Vanaf mijn UDM-SE heb ik via (UPT) poort 2 een kabel lopen naar (UTP) poort 1 op mijn USW 24 PoE. Vanaf deze switch lopen er verschillende kabels (via een patchpaneel) naar apparaten (computer, AP's en USW-Flex-Mini) door het huis.

Alleen gaat er iets fout bij adopteren van de USW 24 PoE.
ik krijg bij het herladen van het scherm wel een melding:
Schermafbeelding 2023-02-05 om 16.00.23.png

Maar klik ik hierbij op "Add" dan krijg ik een foutmelding:
Schermafbeelding 2023-02-05 om 16.01.08.png


Bij het bekijken van mijn topologie staat hij op de kaart als een apparaat (naam is zijn mac-adres) die geconnect is aan de UDM-SE, niet als switch.
Alle apparaten gekoppeld aan de USW 24 PoE worden ook weergegeven dat deze aan de UDM-SE geconnect zijn, ipv via de USW 24 PoE.


Wie weet hoe ik mijn USW 24 PoE op de juiste manier kan adopteren, dit is namelijk wel goed gegaan bij de USW-Flex-Mini (deze wordt wel juist als switch weergegeven).


(firmware versie UDM-SE: 2.2.12)
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Heb je de Inform Host instellingen op de controller nagelopen? Settings > System > Advanced > Inform Host op override zetten en via een IP-Adres verwijzen naar de controller. Dit hielp bij mij om sneller te adapten. Waarschijnlijk kun je niet naar de shell op de switch om daar een inform te sturen. Je kunt wel even de UTP stekker eruit trekken en weer erin steken.
 
Dank voor je reactie Edwin.

Ik heb nog geen eerdere ervaringen op het gebied van netwerken, dus nog niet bekend met het Inform Host.

Helaas kan ik mijn instellingen niet bereiken, hij blijft op een zwart scherm hangen:
Schermafbeelding 2023-02-05 om 16.37.08.png
 
Ik zou eens beginnen met de UDM-SE te updaten naar de laatste official versie (3.0 ipv 2.2) en alleen de webportal gebruiken en niet de mobile App.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Dank voor je reactie Eddy.

Als ik het juist heb update je de UDM-SE vanaf de instellingen?
Helaas kan ik dit niet openen omdat de instellingen blijven hangen op een zwart scherm (zie vorige reactie). Kan ik de UDM-SE nog op een andere manier updaten?
 
@erik , yes, de UDM-SE en de USW 24 PoE beide al een keer gerestart.


@Eddie the Eagle , via die link geeft hij het volgende aan:
Schermafbeelding 2023-02-05 om 16.49.59.png

Via het IP adres van de UDM-SE kan ik het wel bereiken, alleen onder andere de instellingen dus niet openen
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Je hebt dus duidelijk je UDM niet goed ingericht. Dat moet je eerst in orde maken.
Je hebt de setup van de UDM gevolgd? Niet de controller software op een PC geïnstalleerd of iets dergelijks?
 
Was precies mijn gedachte, heb je wel ooit de set up doorlopen ? Zie rond minuut 8:30 van deze video als voorbeeld. Zo niet, zou ik `m resetten en opnieuw beginnen.
 
@Hofstede
Ik heb de UDM vanochtend opgestart, hierbij gaf hij aan de WAN aan te sluiten.
Daarna via de Unifi network app op iPhone gekoppeld.

In de app eerst een speedtest en een "wil je je gegevens delen" vragenlijst ingevuld.
Naam aan het beestje gegeven via de app en vanaf toen kon ik de UMD bereiken via IP.

Sindsdien een paar apparaten geadopteerd, maar ik blijf hangen bij de USW 24 PoE adopteren.
 
@Eddie the Eagle
Dankjewel, zoals je hier boven leest heb ik het via mobiel gedaan. Dit gaf hij namelijk aan op het scherm.

Advies is dus om terug te gaan naar fabrieksinstellingen en dan via de computer opnieuw in te stellen?
 
@Eddie the Eagle
Dankjewel, zoals je hier boven leest heb ik het via mobiel gedaan. Dit gaf hij namelijk aan op het scherm.

Advies is dus om terug te gaan naar fabrieksinstellingen en dan via de computer opnieuw in te stellen?
ja; hier is duidelijk iets helemaal fout gegaan. Ik zou die mobiele app even helemaal vergeten; komt later weer in beeld. Mogelijk moet je al je andere Unifi apparaten ook resetten om ze zichtbaar te krijgen in de controller.
 
Dan ga ik hem even resetten en via IP instellen. Mocht het gelukt zijn horen jullie dat zometeen.
Alvast bedankt!
 
2 uurtjes verder, maar alles werkt zoals het zou moeten!

Inmiddels alle apparaten gereset en opnieuw geadopteerd in het systeem.

Dank allen voor het meedenken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..