De afgelopen paar dagen ben ik bezig geweest met het aansluiten van mijn Europese G4 deurbel (i.c.m. UDM Pro).
Er gaat iets mis tijdens het "adopteren" van de bel, maar daarvoor geef ik de ongebruikelijke netwerkconfiguratie voor nu maar even de schuld*.
Ik gebruik de meegeleverde 16V trafo. Ik heb de bestaande bel (dat ding dat geluid maakt) aangesloten via het kleine witte adaptertje met de 4 draadjes. Zoals ik het had begrepen zou deze moeten zorgen dat de boel werkt met een 8V bel, maar de betreffende bel is continu zachtjes aan het trillen.
Foto van de aansluiting. Geen preek over ondegelijke installatie graag, aan de hele meterkast wordt nog gewerkt
De bel zelf zit een metertje verderop middels de oude draad, maar dat moet niet uitmaken.
Heeft iemand dit eerder gehad, en wat kan ik er aan doen? De bel zelf is waarschijnlijk 30 jaar oud en ik ben er niet aan gehecht. Als ik een andere koop, moet die natuurlijk wel zonder dit soort kuren werken O ja, de bel doet behalve dit trillen helemaal niks, ook niet als op de G4 "Ringing" staat. Wellicht staat de Chime setting standaard op "None"? Die setting kan ik niet zien, aangezien de setup volgens de app niet helemaal wordt afgerond.
*: De UDM Pro hangt met z'n WAN poort aan een Wi-Fi extender, welke weer verbonden is met een WLAN opgezet door een 4G dongle, aangezien m'n vaste internetaansluiting nog niet opgeleverd is.
Er gaat iets mis tijdens het "adopteren" van de bel, maar daarvoor geef ik de ongebruikelijke netwerkconfiguratie voor nu maar even de schuld*.
Ik gebruik de meegeleverde 16V trafo. Ik heb de bestaande bel (dat ding dat geluid maakt) aangesloten via het kleine witte adaptertje met de 4 draadjes. Zoals ik het had begrepen zou deze moeten zorgen dat de boel werkt met een 8V bel, maar de betreffende bel is continu zachtjes aan het trillen.
Foto van de aansluiting. Geen preek over ondegelijke installatie graag, aan de hele meterkast wordt nog gewerkt
De bel zelf zit een metertje verderop middels de oude draad, maar dat moet niet uitmaken.
Heeft iemand dit eerder gehad, en wat kan ik er aan doen? De bel zelf is waarschijnlijk 30 jaar oud en ik ben er niet aan gehecht. Als ik een andere koop, moet die natuurlijk wel zonder dit soort kuren werken O ja, de bel doet behalve dit trillen helemaal niks, ook niet als op de G4 "Ringing" staat. Wellicht staat de Chime setting standaard op "None"? Die setting kan ik niet zien, aangezien de setup volgens de app niet helemaal wordt afgerond.
*: De UDM Pro hangt met z'n WAN poort aan een Wi-Fi extender, welke weer verbonden is met een WLAN opgezet door een 4G dongle, aangezien m'n vaste internetaansluiting nog niet opgeleverd is.