G4 Deurbel geen WiFi signaal meer en camera lost power

Peterwest

UniFier
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goedendag, Sinds enkele maanden heb ik thuis een UniFi netwerk draaien welke is aangesloten door een installateur. Het WiFi netwerk werkt perfect, zo goed zelfs dat we besloten hebben om ook de UniFi G4 deurbel hieraan toe te voegen. In het begin ging dit moeizaam (regelmatig de melding camera lost power), maar dit ging steeds beter tot ik afgelopen donderdag mijn UCK2 heb geupdate. Sindsdien kan mijn deurbel geen connectie meer maken met de WiFi en krijg ik gedurende de dag honderden meldingen van camera lost power.

Iemand ideeen hoe dit op te lossen, want is inmiddels behoorlijk frustrerend.

Bij voorbaat dank!
 

Peterwest

UniFier
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
  • Topicstarter Topicstarter
  • #2
Ik zie hier bij de handleidingen dat er gesproken wordt over een trafo 12-24VAC, 20VA. ik heb nu de trafo aangesloten die standaard wordt meegeleverd.

Iemand een linkje naar een trafo die voldoet aan bovengenoemde specificaties en die bij betreffende goed functioneert?
 

Kevin89

UniFier
Berichten
197
Waarderingsscore
193
Punten
43
Locatie
Zuid-Limburg
Goedemorgen, ik heb deze beltrafo geïnstalleerd en werkt perfect.


Even googelen want hij is zeker goedkoper uit te halen.
 

Koffie

Donateur
UniFier
Berichten
64
Waarderingsscore
70
Punten
18
Ik zie hier bij de handleidingen dat er gesproken wordt over een trafo 12-24VAC, 20VA. ik heb nu de trafo aangesloten die standaard wordt meegeleverd.

Iemand een linkje naar een trafo die voldoet aan bovengenoemde specificaties en die bij betreffende goed functioneert?
De trafo die meegeleverd wordt is normaliter gezien prima voor de camera. Heb je een multmeter in huis? Misschien kan je de output van de trafo meten, en de output aan de kant van de bekabeling buiten. Misschien is of je trafo, of je bekabeling niet goed.
 

The_ike_master

UniFier
Berichten
287
Waarderingsscore
126
Punten
43
Locatie
Houten
Ik heb de meegeleverde trafo in gebruik en ondervind geen problemen.
Kan je misschien een overzicht plaatsen hoe je alles hebt aangesloten?
Een belangrijk punt is om het mee geleverde witte kastje ook aan te sluiten.
Zit deze er bij jou wel tussen?
 

Ted

UniFier
Berichten
10
Waarderingsscore
3
Punten
3
Dat witte kastje is helemaal niet nodig alleen in een bepaalde gevallen qua aansluiting. Kijk goed op de handleiding van de G4 en de bel die je er achter hebt zitten. Wellicht ligt het meer in je bekabeling of is er mssn vocht problemen bij je G4. Anders de G4 er vanaf halen en resetten.
 

rheinen

UniFier
Berichten
146
Waarderingsscore
47
Punten
28
Locatie
Achterhoek
Ik heb de deurbel ook aangesloten met de meegeleverde trafo en deze werkt prima. In eerste instantie heb ik de deurbel aangesloten zonder de Unifi-dongel en de deurbel deed het prima. Volgens mij is deze dongel enkel noodzakelijk op het moment dat er een (digitale) gong wordt aangesloten. Momenteel heb ik de dongel wel aangesloten omdat ik er een Honeywell gong op heb aangesloten.
 

The_ike_master

UniFier
Berichten
287
Waarderingsscore
126
Punten
43
Locatie
Houten
@Ted Wat bijzonder dat je een andere handleiding bijgevoegd hebt gekregen dan ik. Bijgevoegd de handleiding die ik heb.
En hier nog wat filmpjes over het aansluiten van de g4 deurbel.

vanaf 10 min

vanaf 10 min



Maar als het bij jou werkt super.
Bij mij kwam de deurbel in een loop terecht met te weinig spanning.
Na het installeren van het witte kastje werkte alles hoe het bedoeld was.
In protect kan je trouwens aangeven of je een analoge of digitale chime hebt.
 

The_ike_master

UniFier
Berichten
287
Waarderingsscore
126
Punten
43
Locatie
Houten
Dat zou wel raar zijn. Ik heb de situatie geprobeerd op te roepen door een ap uit te schakelen waarop de deurbel verbonden was. Hij heeft toen verbinding geprobeerd te maken met een ander ap. Dit gaf geen power lost melding. Wel gaf hij een WIFI not in range error op het display van de deurbel. En in protect de bijgevoegde melding
1642504696871.png
 

VMarks

UniFier
Berichten
2
Waarderingsscore
5
Punten
3
Volgens mij krijg je ook de power lost melding bij geen bereik. (Kan dus ook gewoon aan je verbinding liggen)
Klopt, dat is ook mijn constatering. Ik had de camera bewust aan het 2.4 ghz netwerk gehangen omdat de afstand niet zo groot is, maar er wel 3 dikke muren tussen de AP en de deurbel zitten. Echter, ik kreeg ook een aantal keren per dag een 'Lost power' of 'Update' melding. Ik zag in de app dat de verbinding met de AP op die momenten ook wegviel tot onder de 70%. Ik heb nu de keuze aan de deurbel gegeven met welke AP of netwerk (2.4 of 5 ghz) hij verbinding wil maken. Vanaf dat moment geen problemen meer. Kortom, 'Lost power' kan heel goed betekenen dat het bereik te weinig is.

Ter info, ik heb ook gewoon de meegeleverde trafo geïnstalleerd, en de digitale 8v gong behouden. Werkt hier nu zonder problemen.
 
Bovenaan