G4 Domes in adopt loop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jo0st
  • Startdatum Startdatum

jo0st

UniFier
3 mrt 2022
11
0
3
Hallo,

Een tijdje geleden moest ik thuis wat zaken anders inrichten en toen heb ik een tijd het netwerk eruit gehaald. Bij het opnieuw aanzetten kreeg en krijg ik twee camera's niet opnieuw toegevoegd.
Alles gaat via de CloudKey Gen2 naar een Switch en van daaruit naar verschillende plekken in het huis. Deze twee camera's (G4Dome) hangen allebei bij de schuur. De andere camera's in de schuur (G4Instant) doen alles naar behoren maar de Domes blijven vragen om opnieuw geadopt te worden.
Ik heb inmiddels al een paar weken contact met de helpdesk van Unifi maar daar word ik niet veel wijzer van.
Alle software is up-to-date, Ik heb geprobeerd de camera's te resetten maar dan blijft het probleem zich voordoen allen dan blijft hij niet in een adopt loop hangen maar gaat hij eerst naar een restore optie voordat hij hem niet wil adopten.

Als ik het via de Protect app doe dan zie ik steeds wel een veranderend beeld van de camera als ik de app opnieuw open dus deze doet het en krijgt stroom alleen krijg ik hem maar niet in mijn control panel.

Ik heb al geprobeerd de camera direct op de switch aan te sluiten en dan loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Wel beeld als ik de app open maar hij wordt niet opgenomen in Protect.
Uiteindelijke optie van Unifi was RMA maar hij valt niet meer binnen garantie. Daarnaast lijkt het mij toch dat de camera's moeten werken aangezien ik wel steeds een frame aan beeld krijg als ik de app open.

Iemand enig idee? Ik heb het internet al afgezocht en zag opties met SSH maar daar heb ik weinig ervaring mee dus zou niet weten hoe ik dat moet aanvliegen. Elke hulp is zeer gewaardeerd.

Groet,

Joost
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2025-01-28 134321.webp
    Schermafbeelding 2025-01-28 134321.webp
    14,3 KB · Weergaven: 7
Kan inderdaad dat in de oude dome een verkeerd "set inform" staat. Heeft je CK2 soms een ander IP adres gekregen na het weer aanzetten?
Dat inform aanpassen via SSH is niet zo moeilijk. Zoek even naar Putty (windows omgeving. IP adres daar invoeren van je dome en je krijgt een zwart schermpje. Rest wijst zichzelf als je deze handleiding volgt
 
Het set-inform commando is voor Ubiquiti netwerk devices en niet voor de camera's.

Wat wel kan is via de browser inloggen op de webinterface van de camera. En daar de instelling goed zetten. Volgens jouw schermafdruk hebben ze wel een ip adres dus je moet er via de webinterface bij kunnen.

Anders (als je dit nog niet gedaan hebt)
- Camera uit Protect wissen.
- Camera factory reset geven.
 
Ik weet niet wat er gebeurt is maar sinds gisterenmiddag zijn ze weer toegevoegd en werken ze naar behoren. Camera is vannacht ge-update uit zichzelf.

Dus aan de ene kant fijn dat het allemaal weer werkt maar wel vervelend dat ik niet heb kunnen achterhalen waardoor het kwam.

Iedereen iig bedankt voor de hulp en tips.
 

Vergelijkbare onderwerpen