Hallo,
Een tijdje geleden moest ik thuis wat zaken anders inrichten en toen heb ik een tijd het netwerk eruit gehaald. Bij het opnieuw aanzetten kreeg en krijg ik twee camera's niet opnieuw toegevoegd.
Alles gaat via de CloudKey Gen2 naar een Switch en van daaruit naar verschillende plekken in het huis. Deze twee camera's (G4Dome) hangen allebei bij de schuur. De andere camera's in de schuur (G4Instant) doen alles naar behoren maar de Domes blijven vragen om opnieuw geadopt te worden.
Ik heb inmiddels al een paar weken contact met de helpdesk van Unifi maar daar word ik niet veel wijzer van.
Alle software is up-to-date, Ik heb geprobeerd de camera's te resetten maar dan blijft het probleem zich voordoen allen dan blijft hij niet in een adopt loop hangen maar gaat hij eerst naar een restore optie voordat hij hem niet wil adopten.
Als ik het via de Protect app doe dan zie ik steeds wel een veranderend beeld van de camera als ik de app opnieuw open dus deze doet het en krijgt stroom alleen krijg ik hem maar niet in mijn control panel.
Ik heb al geprobeerd de camera direct op de switch aan te sluiten en dan loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Wel beeld als ik de app open maar hij wordt niet opgenomen in Protect.
Uiteindelijke optie van Unifi was RMA maar hij valt niet meer binnen garantie. Daarnaast lijkt het mij toch dat de camera's moeten werken aangezien ik wel steeds een frame aan beeld krijg als ik de app open.
Iemand enig idee? Ik heb het internet al afgezocht en zag opties met SSH maar daar heb ik weinig ervaring mee dus zou niet weten hoe ik dat moet aanvliegen. Elke hulp is zeer gewaardeerd.
Groet,
Joost
Een tijdje geleden moest ik thuis wat zaken anders inrichten en toen heb ik een tijd het netwerk eruit gehaald. Bij het opnieuw aanzetten kreeg en krijg ik twee camera's niet opnieuw toegevoegd.
Alles gaat via de CloudKey Gen2 naar een Switch en van daaruit naar verschillende plekken in het huis. Deze twee camera's (G4Dome) hangen allebei bij de schuur. De andere camera's in de schuur (G4Instant) doen alles naar behoren maar de Domes blijven vragen om opnieuw geadopt te worden.
Ik heb inmiddels al een paar weken contact met de helpdesk van Unifi maar daar word ik niet veel wijzer van.
Alle software is up-to-date, Ik heb geprobeerd de camera's te resetten maar dan blijft het probleem zich voordoen allen dan blijft hij niet in een adopt loop hangen maar gaat hij eerst naar een restore optie voordat hij hem niet wil adopten.
Als ik het via de Protect app doe dan zie ik steeds wel een veranderend beeld van de camera als ik de app opnieuw open dus deze doet het en krijgt stroom alleen krijg ik hem maar niet in mijn control panel.
Ik heb al geprobeerd de camera direct op de switch aan te sluiten en dan loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Wel beeld als ik de app open maar hij wordt niet opgenomen in Protect.
Uiteindelijke optie van Unifi was RMA maar hij valt niet meer binnen garantie. Daarnaast lijkt het mij toch dat de camera's moeten werken aangezien ik wel steeds een frame aan beeld krijg als ik de app open.
Iemand enig idee? Ik heb het internet al afgezocht en zag opties met SSH maar daar heb ik weinig ervaring mee dus zou niet weten hoe ik dat moet aanvliegen. Elke hulp is zeer gewaardeerd.
Groet,
Joost