USG 4 PRO Gateway [Mac adres] IPS handtekeningupdate heeft een probleem aangetroffen

UniFi USG 4 Pro Router
Zojuist eens aan het lezen wat de fix inhoud maar er moeten toch een hoop mensen zijn die hetzelfde hebben:

This is a fix for some UniFi network equipment running older versions of OpenSSL, related to the recently expired DST root certificate that Let's Encrypt has used to cross-sign their certificates.

Zit niet in elke USG dezelfde software versie ? en schat dat de mijne een jaar of zo is.

En die gehele procedure gaat mijn petje te boven. En als  gebruiker begint het al met PuTTY 😞

Zou er geen update komen wat dit probleem gaat oplossen vanuit UniFi ?
 
Ik ga er van uit dat er wel een fix komt. Misschien wel verstandig om het te melden bij Ubiquiti.

Krijg je de melding nu elke dag? Kan ook zo zijn dat de server eenmalig niet te bereiken was. Die handtekening update vindt 1 keer per dag plaats.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Maar de vraag was of de melding iedere keer terugkwam? Het kan een eenmalige hik zijn geweest.

Ik hou er niet zo van om met security certificates te gaan lopen rommelen.Want dat kan er toe leiden dat een eventuele fix vanuit Ubiquiti niet werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Ik ga er van uit dat er wel een fix komt. Misschien wel verstandig om het te melden bij Ubiquiti.

Krijg je de melding nu elke dag? Kan ook zo zijn dat de server eenmalig niet te bereiken was. Die handtekening update vindt 1 keer per dag plaats.
Er komt geen melding bij, maar zie dat de datum wel veranderd is van 10-10 naar 11-10 ?? mogelijk speelt dit al langer als er geen nieuwe regel meer bijkomt😞

De laatste dreigingen komen vanaf 30-9-2021 of vanaf dat moment het probleem begonnen is kan goed zijn dan.
 
Heb een ticket aangemaakt. we gaan het zien wat ze er van vinden:).

Maar de link van @m4v3r1ck is 10 dagen geleden gestart. Wat dan weer past bij de datum van mijn laatste melding. Zou mij toch goed kunnen voorstellen dat er op korte tijd een patch voor komt
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Heb een ticket aangemaakt. we gaan het zien wat ze er van vinden:).

Maar de link van @m4v3r1ck is 10 dagen geleden gestart. Wat dan weer past bij de datum van mijn laatste melding. Zou mij toch goed kunnen voorstellen dat er op korte tijd een patch voor komt

Dat er een fix komt voor deze issue kan ik me ook goed voorstellen. De levertijd is altijd ongewis, tenzij iemand van het UI Team er een datum aan vastprikt.
 
Het is gewoon een slordigheid van Ubiquiti en een oude ca-certificates package die niet is geupdate, het is al een tijdje bekend dat de root certificaten van Letsencrypt zouden verlopen.

Dus of handmatig deze met ssh aanpassen of inderdaad wachten totdat het UI team het change proces is doorgekomen en ze het gaan uitrollen in nieuwe firmware.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Het moeten toch heel wat gedupeerden zijn met dit euvel die ips aan hebben. Een beetje vaart zou dan wel netjes staan 😃
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Het is gewoon een slordigheid van Ubiquiti en een oude ca-certificates package die niet is geupdate, het is al een tijdje bekend dat de root certificaten van Letsencrypt zouden verlopen.

Dus of handmatig deze met ssh aanpassen of inderdaad wachten totdat het UI team het change proces is doorgekomen en ze het gaan uitrollen in nieuwe firmware.

Precies, en omdat UI-Marcus (team UI) participeert en aanwijzijgen geeft aan de OP in dat topic (zie mijn link in post #7) heb ik deze ssh uitgevoerd. Zeker omdat hij 10 dagen geleden aangaf dat er een fix komt: “SOON!”

 
Nou ik heb antwoord maar denk dat ik mijn probleem niet juist heb verwoord met afbeeldingen er bij:

Thanks for your response.

It seems you're using outdated version on Cloud key Gen2 and such issues can be expected. Please make sure you're using 2.1.11 firmware on Cloud key and 6.4.54 Network application version.

In order to upgrade firmware on Cloud key, please check this section: https://help.ui.com/hc/en-us/articl...f-a-UniFi-Device#h_01F8GVY9XF1GRNY8NQ3A4T26SC

In order to upgrade Network application version on Cloud key, please check this section: https://help.ui.com/hc/en-us/articl...f-a-UniFi-Device#h_01F8GWV34RBSG74HTCRV5H2T8V

Thanks!
Best,

UI Support
Ubiquiti Inc.


Maar waarom krijg ik geen update's te zien als ik dit controleer in de cloudkey bij onderhoud ?? En moet ik met SSH gaan stoeien 😞
 
Ik weet natuurlijk niet wat je precies hebt gevraagd aan UI, maar zo ziet mijn UCK-G2+ er in Updates nu uit:

Screenshot 2021-10-13 at 00.02.01.png

Mijn UCK is 1 versie achterop voor zowel Network als Protect. Zou je een schermafbeelding willen delen hier van jouw info/settings?
 
Schermafdruk ga ik vanavond doen, ben nu aan het werk en niet in de gelegenheid. Maar dit scherm ziet er geheel anders uit in mijn versie.

Deze afbeelding komt vanaf het scherm onderhoud ?
 
Schermafdruk ga ik vanavond doen, ben nu aan het werk en niet in de gelegenheid. Maar dit scherm ziet er geheel anders uit in mijn versie.

Deze afbeelding komt vanaf het scherm onderhoud ?
Nee, ik heb even een paar afbeeldingen voor je gemaakt van mijn UCK-G2-PLUS:

1. Opstart in het Dashboard
1.png
2. Settings 2.png
3. Update pagina voor UniFi OS - huidig 2.1.11 - en Netwerk & Protect Applicaties. Ik heb altijd de Official updates ZONDER auto-updates, want die doe ik liever zelf. Eerst lees ik even hier of op UI.com of er grote issues zijn.

3.png

4. Dit is mijn pagina "Onderhoud" voor UniFi Controller V6.2.26
4.png

Ik ben benieuwd en verneem graag wat jouw 'issue' is met het updaten van jouw UCK-G2 (zonder PLUS).
 
  • Leuk
Waarderingen: error33
Nou dankjewel voor deze duidelijke uitleg, die optie rechts boven had ik nog niet ontdekt. keek steeds bij settings:
Schermafbeelding 2021-10-13 om 17.56.31.png

En daar kwam geen update nar boven. Door jou tip 👍🏻 zie ik nu:
Schermafbeelding 2021-10-13 om 17.57.10.png
En hoppa:
Schermafbeelding 2021-10-13 om 18.02.27.png
Wat mij dan wel verbaasd waarom de optie bij settings geen update weergeeft ??
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
En dan ook nog het netwerk updaten, kijken of de IPS handtekening weer klopt.

Schermafbeelding 2021-10-13 om 18.25.06.png

Hoeveel maanden heb ik deze update plek gemist 😟 bedenk ik mij nu
 
  • Haha
Waarderingen: LTAX04
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..