Geen verbindingslijn?

sdevlaming

UniFier
26 jul 2022
3
0
0
Goedemiddag,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen zo niet, hoor ik dat graag.

Sinds kort een UniFi gateway Pro 4 aan mijn netwerk toegevoegd.
Ziggo modem in bridge laten zetten en volgens mij werkt ‘t prima.
Enige wat ik mij afvraag is waarom er geen lijn (verbinding) wordt weergegeven tussen mijn USG en switch.
Is er dan toch nog iets niet in orde?
 

Bijlagen

  • 1734095703122.jpeg
    1734095703122.jpeg
    154,7 KB · Weergaven: 0
Hecht niet te veel waarde aan dit soort plaatjes in de controller, die staan niet bekend als heel betrouwbaar. En als je op je apparaten die aan de switch hangen gewoon verbinding hebt naar buiten, dan heb je het beste bewijs dat dat lijntje er dus wel is.
 
Beda je voor de reacties.

@Garfield, ik snap helemaal wat je zegt alleen blijft het raar dat het lijkt alsof er geen verbinding is.

@Davey400, uitgezet en weer aangezet maar dat maakt geen verschil.

Ik zat ook even op ui.com bij de tab ISP viewer te kijken, maar daar wordt “UniFi Gateway is required for ISP performance analysis” aangegeven.

1734095778851.jpeg
 
Dan lijkt het simpelweg of de huidige (instance van) de USG helemaal niet geadopteerd is.
Wat denk ik het meest pragmatisch is, is een full reset van de USG en deze opnieuw te proberen te adopteren.
De variant die nu in de controller staat vooraf wel verwijderen, als dat lukt.

Hij is kennelijk geconfigureerd, maar geen onderdeel van de setup.