Hallo, ik ben tegen het volgende probleem aangelopen.
In de lijst van mijn gebruikers zijn er sinds vorige week een 5-tal gebruikers met een IP adres die niet binnen de geconfigureerde DHCP range van 192.168.1.50 - 192.168.1.254 vallen. Dit hebben o.a.het adres 192.168.0.100, 192.16.0.103. Deze zijn niet bereikbaar en hebben ook geen toegang tot internet.
Het betreft een Chromecast-Audio, een Sonos luidspreker en een camera.
Mijn systeem bestaat uit een USG, 3 switches US-8, Cloud Key Gen2 Plus met 2TB HDD. 2 Long Range access points, en 4 camera's ( 1via Wifi)
Er is een gasten netwerk geconfigureerd vlan40 ip-range 192.168.40.50 - 192.168.40.200.
Daarnaast is er een apart Vlan only netwerk (Vlan 20) geconfigureerd om KPN tv door te geven van switch 1 naar switch 2 met geïsoleerde poorten
WanIP: 192.168.2.8
UniFi OS : 2.5.11
Network: 7.2.94
Protect: 2.1.2
Deze configuratie heeft altijd perfect gewerkt.
Ik heb geprobeerd deze een vast IP adres te geven, deze instelling wordt dan ook in de settings overgenomen, alleen wordt ergens genegeerd.
opnieuw verbinden geeft ook geen verandering van het IP adres.
De USG heb ik inmiddels omgewisseld, maar helaas zonder resultaat.
Herstart gehele systeem heeft ook geen resultaat
Van alle 3 krijg ik de melding:
heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout)
Iemand suggesties?
In de lijst van mijn gebruikers zijn er sinds vorige week een 5-tal gebruikers met een IP adres die niet binnen de geconfigureerde DHCP range van 192.168.1.50 - 192.168.1.254 vallen. Dit hebben o.a.het adres 192.168.0.100, 192.16.0.103. Deze zijn niet bereikbaar en hebben ook geen toegang tot internet.
Het betreft een Chromecast-Audio, een Sonos luidspreker en een camera.
Mijn systeem bestaat uit een USG, 3 switches US-8, Cloud Key Gen2 Plus met 2TB HDD. 2 Long Range access points, en 4 camera's ( 1via Wifi)
Er is een gasten netwerk geconfigureerd vlan40 ip-range 192.168.40.50 - 192.168.40.200.
Daarnaast is er een apart Vlan only netwerk (Vlan 20) geconfigureerd om KPN tv door te geven van switch 1 naar switch 2 met geïsoleerde poorten
WanIP: 192.168.2.8
UniFi OS : 2.5.11
Network: 7.2.94
Protect: 2.1.2
Deze configuratie heeft altijd perfect gewerkt.
Ik heb geprobeerd deze een vast IP adres te geven, deze instelling wordt dan ook in de settings overgenomen, alleen wordt ergens genegeerd.
opnieuw verbinden geeft ook geen verandering van het IP adres.
De USG heb ik inmiddels omgewisseld, maar helaas zonder resultaat.
Herstart gehele systeem heeft ook geen resultaat
Van alle 3 krijg ik de melding:
heeft problemen met het resolven van een domeinnaam naar een IP adres (DNS timeout)
Iemand suggesties?