HTTP Status 404 – Not Found

Tazmanian

UniFier
5 feb 2020
87
12
8
Afgelopen week heb ik de Unifi Controller geupdate naar versie 6.5.55-16678-1 Via de Cloudkey.

Na de update was alles oké, maar nu kan ik niet meer inloggen in de controller en krijg ik telkens deze foutmelding wanneer ik normaal het login scherm zou moeten krijgen:

HTTP Status 404 – Not Found​


Heb via SSH al terug gegaan naar 6.5.54 maar dat lost het probleem niet op.

Iemand die hier een fix voor heeft?
 
Heb je je browser cache al geleegd? Misschien lost dat het probleem op. Daarnaast is Chrome de voorkeursbrowser voor UnifiOS. Welke browser gebruik je?
 
Ik gebruik Chrome. Maar probleem ligt niet in de cache. Incognito modus en andere browser en zelfs andere pc geprobeerd, maar zelfde resultaat.
Het netwerk wordt ook als offline getoond in de Unifi Network Portal.
 
Ook al gedaan.

Eerst reboot gedaan, zelfde foutmelding.
Dan stop en opnieuw gestart, zelfde foutmelding
gedowngrade naar 6.5.54 zelfde foutmelding
opnieuw 6.5.55 geupdate, zelfde foutmelding


Op een ander netwerk is er geen probleem, en gaat alles wel goed.
 
Als je een back-up hebt, kun je overwegen de software te verwijderen, opnieuw te installeren en de back-up in te lezen. Ik download periodiek mijn back-ups voor het geval dat. Als je inlogt via UI moet de back-up beschikbaar zijn in het portal (IIRC).
 
Ik heb een backup van 12/12 maar toen was het nog versie 6.5.53.
Nu geen probleem om hier naartoe te gaan. Maar hoe kan ik dit dan beste uitvoeren?
Gewoon de backup restoren vanuit de Cloudkey UI?
 
Heb je tussentijds iets gewijzigd?

Welke controller gaat het om?

Heb je de bekabeling nagelopen?

Heb je een reset gedaan en een werkende backup terug gezet?
 
Ik heb een backup van 12/12 maar toen was het nog versie 6.5.53.
Nu geen probleem om hier naartoe te gaan. Maar hoe kan ik dit dan beste uitvoeren?
Gewoon de backup restoren vanuit de Cloudkey UI?
Voor de CloudKey kan je de 6.5.53 firmware downloaden bij UI (weet even niet meer de exacte URL maar daar ga je uitkomen ;) ). Die installeer je en je zet je back-up terug. Daarna kun je handmatig updaten naar 6.5.54 (zelfde downloadlocatie) of de gok nemen en updaten naar de nieuwste versie.

Wijzigingen tussen 12/12 en nu zijn dan natuurlijk wel verdwenen; hoeft natuurlijk geen probleem te zijn...
 
Nee tussentijds niets gewijzigd, buiten upgrades van enkele devices en dus upgrade naar 6.5.54 en later 6.5.55.
Laatste auto backup heb ik van 6.5.53

Betreft Cloudkey gen 1

Bekabeling? Ik geraak op de cloudkey enkel de controller werkt niet.

Nog geen reset gedaan, enkel downgrade van 6.5.55 naar 6.5.54
 
Toevallig kwam ik gisteren erachter dat ik hetzelfde probleem heb en zelfs op internet is te lezen dat veel gebruikers de laatste dagen dezelfde problematiek ervaren. Volgens de UI community staat dit "mogelijk" in verband met te weinig disk space op de controller. Ikzelf heb ook al de controller herstart, services stop/start en zelfs een backup terug gezet maar dit maakt geen verschil. Momenteel ben ik aan het uitzoek hoe ik dit weer werkend krijg...🧐
 
Backup terug gezet en running 6.5.53 maar nog steeds niet opgelost.

Wat betreft diskspace.
Diskspace 87% vrij
SD card 97% vrij
 
Ik ben momenteel in de server.log van de Cloudkey GEN1 aan het kijken en kom het volgende tegen wat continue terug komt:

[2021-12-19T09:38:32,394] <db-server> INFO db - Sun Dec 19 09:38:32.393 [initandlisten] ERROR: mmap private failed with out of memory. You are using a 32-bit build and probably need to upgrade to 64
[2021-12-19T09:38:32,395] <db-server> INFO db - Sun Dec 19 09:38:32.394 [initandlisten] Assertion: 13636:file /usr/lib/unifi/data/db/ace_stat.5 open/create failed in createPrivateMap (look in log for more information)
[2021-12-19T09:38:32,449] <db-server> INFO db - DbServer stopped
[2021-12-19T09:38:32,450] <db-server> WARN db - DbServer cannot start due to memory error and needs repairing on next startup
[2021-12-19T09:38:36,938] <db-server> ERROR system - [exec] error, rc=100, cmdline=[bin/mongod, --dbpath, /usr/lib/unifi/data/db, --port, 27117, --unixSocketPrefix, /usr/lib/unifi/run, --noprealloc, --nohttpinterface, --pidfilepath, /usr/lib/unifi/run/mongod.pid, --smallfiles, --bind_ip, 127.0.0.1, --repair]
[2021-12-19T09:38:37,085] <db-server> INFO db - note: noprealloc may hurt performance in many applications
 
@Reddwarf het stopt al bij puntje 4. De testrun gaat niet.
Krijg deze foutmelding

root@UniFi-CloudKey:~# mongo --port 27117 < mongo_prune_js.js
MongoDB shell version: 2.4.10
connecting to: 127.0.0.1:27117/test
Sun Dec 19 17:14:14.234 Error: couldn't connect to server 127.0.0.1:27117 at src/mongo/shell/mongo.js:147
exception: connect failed
 
Tsja, iets met kip en een ei... de database komt niet online dus lukt het ook niet om er lokaal verbinding mee te maken, klinkt logisch.

Volgende hint die ik dan lees is wat rigoreuzer, factorty reset de UCK nadat je de backups uit /data/ en/of /usr/lib/unifi/data/backup hebt gedownload.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..