Gezocht Hulp gezocht in Arnhem

MHart

UniFier
29 nov 2024
3
0
1
Beste forum,
ik heb een probleem met het opnieuw werkend krijgen van mijn opstelling.
Ik heb alles geprobeerd, maar het lukt me niet en ik snap ook niet waarom niet.
Ik heb een ziggo modem die is vernieuwd, waardoor het netwerk ineens niet meer werkte.
Daarnaast heb ik een switch, cloud key G2 plus, 2 AP en video deurbel.
Ik zie mijn cloudkey in de app (of dashboard), maar daarna vind ik niets meer. Dus geen switch en geen AP.
De deurbel doet het nog wel.
Ik ben op zoek naar hulp, want mijn 3 dochters (en de CV) beginnen te klagen dat het internet het op zolder al weken niet doet ;-)
Ik woon in Arnhem en ben natuurlijk bereid om de onkosten te vergoeden.
Graag een bericht hier zodat we verder contact kunnen opnemen.
Alvast bedankt.
Marc
 
Wellicht door je nwe modem dat je een andere IP-Range hebt gekregen.
Weg van de minste weerstand is om al UniFi dingen naar fact reset en helemaal opnieuw beginnen (althans dat zou ik zelf ook doen)

Arnhem is voor niet naast de deur (ong 80KM)
Hi dwb,
dank voor je reactie.
Ik heb alles al gereset. Het lijkt erop dat bepaalde instellingen bewaard zijn gebleven, want ik heb dus wel automatisch de could key weer aan het werk met daaraan gekoppeld de doorbell.
Ik snap dat niet iedereen dicht bij Arnhem woont ;-)

Bedankt nogmaals voor je reactie.

Groet,
MArc
 
Zoals andere al hebben aangegeven.
Waarschijnlijk is in het nieuwe ziggo modem de dhcp server actief.
De kans is groot dat de range 192.168.1.0-192.168.1.255 betreft.
Als ik me niet vergis gebruikt unifi deze range standaard ook.
Mijn advies is de ip range in het ziggo modem te veranderen in bijvoorbeeld 192.168.80.0-192.168.80.1
De instellingen van je netwerk zou ik niet veranderen.
Netwerk apparatuur raakt helemaal van slag wanneer er meerdere dhcp servers actief zijn die ook nog eens de zelfde range claimen/uitdelen.
Grote kans dat je netwerk weer werkt na het aanpassen van de range in het modem en het herstarten van je netwerk


hier vind je een persoon met een soort gelijk probleem. Ook hier is het aanpassen van de range in de modem de oplossing
 
Off-topic, maar wil dit misverstand toch even rechtzetten:
Netwerk apparatuur raakt helemaal van slag wanneer er meerdere dhcp servers actief zijn die ook nog eens de zelfde range claimen/uitdelen.
Dat is niet juist. Netwerk apparatuur interesseert het helemaal niets van wie ze DHCP eigenschappen krijgen. Ze roepen: "Hé, doe mij eens een adres. En een gateway. En misschien nog wat andere info? DNS zou handig zijn?"*
De eerste DHCP server die een valide antwoord geeft wordt vertrouwd en die eigenschappen worden aangenomen voor waar.


*Er zijn nog wat meer opties, zowel gestandaardiseerd als custom opties. Zelfde mechanisme wordt bijvoorbeeld ook gebruikt voor configuratie van IP-telefoons en voor het toewijzen van een boot-image/server (PXE). Principe blijft hetzelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: edwin2019