Kan niet meer inloggen op Ziggo Connectbox

Ubi64

UniFier
17 jun 2021
94
10
8
Probleem! Probeer al geruime tijd (paar dagen) tevergeefs via de browser in te loggen op mijn Ziggo Connectbox. Krijg telkens foutmelding: "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem". Probeer het nogmaals. Nou je kunt proberen tot je een ons weegt, het werkt gewoon niet. Alvorens nu alles te resetten, vraag ik liever hier even na. Alvast bedankt 🙏
 
Staat ie in bridge mode ?
Nee dat niet, ik heb wel sinds ik de laatste keer heb ingelogd, het kanaal voor 2,4G en 5G van automatisch na handmatig proberen te veranderen hetgeen blijkbaar niet lukte, tenminste ik kon in mijn Wifi Explorer app geen andere kanalen zien. Sindsdien kom ik er ook niet meer in?!
 
Laatst bewerkt:
Nee, op dit moment heb ik nog helemaal niks van Unify! Gewoon de Ziggo Connectbox als router (ook de wifi) + Deco M5 als accespoints.
 
Gewoon resetten
 
Gewoon resetten
Moet je na zo'n reset dan weer alles opnieuw instellen?
 
Nou schiet mij maar lek! Reset uitgevoerd, alles conform. Kon ook uiteraard in connectbox, weer alles aangepast zoals het vroeger was, Alle devices werken en hebben dus internet!, opslaan, klaar. Probeer weer opnieuw in te loggen, mooi niet dus?!
 
Laatst bewerkt:
Voorheen als je niet uitlogde bij de ConnectBox kon je 30 minuten niet meer inloggen.
Dus browser sluiten was het meteen raak.
Is dat nog altijd zo?
Ik heb er eentje maar log er nooit meer op in, is mijn tweede lijn.
 
Ik zou eerst eens proberen om alleen een directe (ook direct op de ziggobox) kabelverbinding te gebruiken.
Zorg er dan voor dat de Wifi op de Mac uit staat. Of vergeet alle wifi netwerken op de Mac
Dan weet je zeker dat je via de kabel gaat.
 
De Deco staat in AP mode! Ook alles zoals dbw hierboven beschreef uitgevoerd. Al weer voor de 2e keer gereset. Alles zo onlogisch, reset gedaan, ziggo procedure gevolgd, "je moet de instellingen alleen nog afronden" en pats terug naar af met dezelfde foutmelding, "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem". Probeer het nogmaals. En nu komt het, internet, wifi, alles dit het gewoon. o_O Maar ik kom er gewoon niet meer in, misschien maar eens 'n uurtje wachten:mad:
 
Laatst bewerkt:
De Deco staat in AP mode! Ook alles zoals dbw hierboven beschreef uitgevoerd. Al weer voor de 2e keer gereset. Kom er gewoon niet meer in, misschien maar eens 'n uurtje wachten:mad:
mmm, ook niet met kabel op een LAN poort ? En direct op IP adres 192.168.178.1 inloggen ? Vreemd, lijkt me sterk dat dat uurtje wachten gaat helpen.
 
mmm, ook niet met kabel op een LAN poort ? En direct op IP adres 192.168.178.1 inloggen ? Vreemd, lijkt me sterk dat dat uurtje wachten gaat helpen.
Ook niet met kabel op een LAN poort en direct op IP adres 192.168.178.1 inloggen! Je had gelijk, een uurtje wachten heeft inderdaad niet geholpen:sick: Alweer gereset, alweer de procedure, aan het eind gaat het weer mis:mad: Vreemd genoeg blijft alles toch werken, alles wat verbonden is met switches en de wifi zelf ook de Deco M5. Snap hier gewoon niks meer van.
 
Ook niet met kabel op een LAN poort en direct op IP adres 192.168.178.1 inloggen! Je had gelijk, een uurtje wachten heeft inderdaad niet geholpen:sick: Alweer gereset, alweer de procedure, aan het eind gaat het weer mis:mad: Vreemd genoeg blijft alles toch werken, alles wat verbonden is met switches en de wifi zelf ook de Deco M5. Snap hier gewoon niks meer van.
Pff, dit is gek. Al eens geprobeerd met een andere laptop of computer ? Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit juist de redenen waren waarom ik dat ding niet meer IN huis maar alleen tot AAN huis wilde hebben (dus nu in bridge mode zonder router functies, alleen maar modem).
 
Laatst bewerkt:
Wat is het IP-adres van je iMac als je alleen een verbinding maakt via een netwerkkabel? Dus Deco’s even uitzetten/loskoppelen en Wifi op je iMac uitzetten.

Herstart je Ziggo CB en je iMac eerst even en kijk naar je netwerksettings. Deze moet een IP-adres 192.168.178.xxx hebben.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..