KPN IPTV loopt telkens vast

Whosaa

New UniFier
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
Goedemiddag allen,

Ik heb een vraag mbt kpn iptv icm een USG 3P. Wat ik nu heb is dat er telkens om de 4 minuten en 30 seconden het beeld vastloopt. Dit is sinds een maand of 2 zo. Hiervoor werkte alles naar behoren. Heeft iemand hier ook last van op dit moment? Wellicht dat iemand al een oplossing heeft.

Alvast bedankt voor jullie tijd!
 

Whosaa

New UniFier
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
  • Topicstarter Topicstarter
  • #3
Wat er meestal gebeurd is dat het een keer zelf hersteld. Een kleine hapering van 2 sec. Dan na ongeveer 4,5 minuten loopt het vast en krijg je het mooie blauwe scherm en moet je heen en weer zappen voordat het werkt. Daarna weer wachten totdat het gaat gebeuren.
 

Whosaa

New UniFier
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
  • Topicstarter Topicstarter
  • #6
Wat ik wel wil melden dat het maanden lang zonder problemen heeft gewerkt. Op mijn Samsung werkt de KPN ITV app zonder problemen.
Het is de settopbox van kpn die ineens problemen is gaan geven.
 

Hofstede

Administrator
Forumleiding
Berichten
1.533
Oplossingen
5
Waarderingsscore
697
Punten
113
Welke switches heb je? Voor IPTV heb je wel switches nodig die IGMP snooping ondersteunen.
 

Whosaa

New UniFier
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
  • Topicstarter Topicstarter
  • #8
Welke switches heb je? Voor IPTV heb je wel switches nodig die IGMP snooping ondersteunen.
Ik heb een ubiquiti 8 Port 60w poe switch direct op de usg. Mijn iptv settopbox zit op een ubiquiti mini flex aangesloten die weer naar de ubiquiti 8 Port 60w poe gaat. Maw ik maak gebruik van ubiquiti switches.
 

Pieter376

New UniFier
Berichten
30
Waarderingsscore
22
Punten
8
Locatie
Gelderland
Ik wil overstappen naar KPN glasvezel heb heb alvast wat berichten op het KPN forum gelezen. Misschien is dit iets voor je -- even ervan uitgaande dat je je USG gebruikt achter de Experia en niet in plaats van de Experia. KPN heeft 2 jaar geleden de overstap gemaakt van bridged iTV naar routed iTV. Als je nog steeds bridged iTV gebruikt, dan kan het zijn dat KPN oude infrastructuur aan het opruimen is die nu niet meer nodig is. Zie

Als je al routed iTV gebruikt, dan moeten we verder zoeken.

Dat je iTV app op de Samsung goed werkt lijkt me niet heel relevant want die streams gaan direct via je internetverbinding en zullen dus sowieso doorkomen.
 

jordyheer

New UniFier
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ervaar hier hetzelfde probleem:

Ik heb internet en tv van KPN
Mijn setup is als volgt: KPN Experiabox DMZ> UDM-Pro -> UniFi Switch 8 POE-60W> UniFi AP-AC-Pro> KPN iTV mediabox

Alles in mijn netwerk werkt prima.

Pas als ik live tv kijk op de KPN iTV mediabox hangt de zender na een paar seconden en krijg ik de melding "Kanaal niet gevonden".

Als ik de UDM Pro van het netwerk haal, werkt de KPN Experiabox prima via de switch direct in de KPN Expertia box.

Ik kan geen tweede kabel trekken door de leidingen, gezien daar geen ruimte voor is.

Heeft iemand een mogelijke oplossing?
 

PE1PQX

UniFier
Berichten
791
Waarderingsscore
320
Punten
63
Locatie
Land van Bartje
Website
www.pe1pqx.eu
Toch een kabeltje trekken vrees ik. Het beste is om de iTV mediabox direct op de Experia geval aan te sluiten.
De UDM kent aan WAN zijde geen meerdere VLAN instellingen, dus alle data (VoiP, iTV en Internet) moet over één VLAN naar de UDM in.
iTV zit op een andere VLAN op je WAN lijn dan Internet en VoiP.
 

Whosaa

New UniFier
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
  • Topicstarter Topicstarter
  • #13
Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb uiteindelijk de USG moeten downgraden naar versie 4.4.51.5287926. Er zat voor mij althans een probleem in de IGMP process van de USG dat telkens vast liep. Meestal tussen ongeveer 4,5 - 10min liep het beeld vast.
 

Dr.Niels

New UniFier
Berichten
41
Waarderingsscore
7
Punten
8
Vraagje, ik heb sinds een paar weken ook dat de tv vastloopt naar tijden probleemloos gewerkt te hebben. @Whoosa, werkt deze oplossing nog steeds?
 

Whosaa

New UniFier
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
  • Topicstarter Topicstarter
  • #15
Ja het werkt gelukkig nog steeds. Sinds mijn laatste post geen enkel probleem meer gehad. Ik kon echt niet normaal tv meer kijken.
 

Dr.Niels

New UniFier
Berichten
41
Waarderingsscore
7
Punten
8
Downgraden van de usg was geen probleem. Probleem is helaas nog niet opgelost. Heb jij de switches ook gedownloade? Dat lukt me nog niet, krijg een foutmelding
 

Whosaa

New UniFier
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
  • Topicstarter Topicstarter
  • #18
Ben je echt naar USG versie 4.4.51.5287926 gedowngrade? Wellicht ook een idee om de switch te reloaden.
 

Dr.Niels

New UniFier
Berichten
41
Waarderingsscore
7
Punten
8
Mijn usg draait nu weer op 4.4.51.5287926.
Switches zitten nog op 5.43.23.12533. Die ga ik zo nog even proberen te downgraden naar dezelfde versie die jij draait. Kreeg vanmiddag een foutmelding toen ik dat probeerde.
 
Bovenaan