Na update gebruiker weg en poort 8443 wil niet meer

error33

Brons
UniFier
11 feb 2018
362
147
43
Na update van cloudkey naar versie 6.0.43 (Build: atag_6.0.43_14348) is er wat veranderd in mijn gebruik.

Als eerste is mijn eigen gebruikers account verwijderd kan alleen inloggen met de gegevens die ik bij http://account.ui.com gebruik.

Ook is de CloudKey niet meer te benaderen via poort 8443 ?? Verder lijkt alles het wel te doen.

Meer mensen dit euvel ondervonden ?
 
Ben je dus naar firmware 2.x gegaan?
Dan is de poort van de controller nu gewoon 443. En de gebruikers vind je nu in de settings van de CloudKey.
 
Bij zoeken kom ik inderdaad vers 2.0.24 tegen. Handig die versie nrs meende dat ik 6.0.43 had. Dank voor de info dat poort 8443 vervallen is

Wat de gebruiker betreft heb ik een nieuwe moeten aanmaken. het gebruikte wachtwoord (wat ik had) heb ik moeten veranderen, voldeed niet aan voorwaarden :( Of daardoor de gebruiker verwijderd is ??
 
Geen idee, maar er waren wel meer mensen met problemen met users na de conversie naar UnifiOS. Belangrijkste is dat de user met het UNIFI.UI.COM portal account de owner rechten van de CloudKey heeft gekregen. In dat account kun je ook weer een lokale usernaam toevoegen voor lokale login.
 
  • Leuk
Waarderingen: error33
Ik heb zojuist de upgrade van versie 1.x naar 2.x gedaan. Precies datgene wat Hofstede aangeeft is inderdaad gebeurt. De portal account is toegevoegd aan de Cloudkey user(s) en staat daar nu naast de `oude` Cloudkey user.

Portal user role: Owner
Oude cloudkey user role: Super admin

Paar vraagjes:

Kun je de 2e simpelweg verwijderen ? Of heeft deze nog een functie, uiteraard onder aanname dat dit 1 en dezelfde persoon is, mijzelf in kwestie. ;).

Mij valt op dat de netwerk controller langzamer aanvoelt, schermen hebben meer tijd nodig om op te bouwen. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren en is er iets aan te doen ?
 
Laatst bewerkt:
Kan dit er ook mee te maken hebben dat ik plotseling niet meer in kan loggen op de unifi apps? De unifi network en protect apps. Idd nu bij de controller op een andere manier inloggen
 
Nee, er is op dit moment een storing in de Cloud service van UI. Denk eerder dat je daardoor problemen ondervindt.
 
Nee, die duurde maar een paar uur. Ik begreep niet dat dit probleem bij jou al een paar dagen speelde.

Zie je jouw CloudKey wel in de unifi.ui.com portal?
Waarschijnlijk moet je je even opnieuw aanmelden voor remote access. (Uitschakelen en weer inschakelen). Dat verhielp voor veel mensen het probleem na de upgrade naar firmware 2.x.
 
Nee, die duurde maar een paar uur. Ik begreep niet dat dit probleem bij jou al een paar dagen speelde.

Zie je jouw CloudKey wel in de unifi.ui.com portal?
Waarschijnlijk moet je je even opnieuw aanmelden voor remote access. (Uitschakelen en weer inschakelen). Dat verhielp voor veel mensen het probleem na de upgrade naar firmware 2.x.

Ik zie de controller wel in de portal. Diverse dingen nu al geprobeerd maar niks schijnt te helpen. Opnieuw ingelogd in controller, remite access aan gezet, opnieuw opgestart maar blijft in beide apps een fout geven en kan dus niet inloggen. Het netwerk kan mij niet eens zoveel schelen maar kan mijn cameras van buiten dus ook niet zien en krijg ook geen melding als er beweging wordt geregistreerd.

Ik snap niet waar dit probleem ineens vandaan komt anders dan de update, ik heb verder niks veranderd en kon ineens niet meer inloggen en kreeg geen meldingen meer van protect
 
Apps compleet verwijderen en opnieuw installeren.
Meende dat ik dat al gedaan had, zal nog eens proberen

Edit, allebei opnieuw geïnstalleerd en maakt geen verschil. Kan nu de netwerk app niet eens meer openen. Zal eens op andere telefoon proberen

Edit2, op andere telefoon zelfde resultaat. Al krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar om netwerk te openen. Dat is het enige verschil
 
Laatst bewerkt:
Meende dat ik dat al gedaan had, zal nog eens proberen

Edit, allebei opnieuw geïnstalleerd en maakt geen verschil. Kan nu de netwerk app niet eens meer openen. Zal eens op andere telefoon proberen

Edit2, op andere telefoon zelfde resultaat. Al krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar om netwerk te openen. Dat is het enige verschil
Wat je ook kan proberen om de Beta Apps te gebruiken. Moet je je wel voor aanmelden.
Ik gebruik zelf bijna alleen maar Beta.
Android
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..