Notificaties G5 Turret Ultra

Hijlko

UniFier
13 dec 2024
4
0
1
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een UDM-pro, een AC-LR accesspoint en een G5 Turret Ultra camera. Werkt allemaal heel goed. Mbt de notificaties wil ik eigenlijk alleen op mijn mobiel app meldingen krijgen als er een persoon wordt gededecteerd. Ik krijg echter EN een melding dat er een Smart detection is opgenomen EN dat er een persoon is opgenomen. 2 verschillende notificaties dus voor hetzelfde event. Daarnaast krijg ik die OOK in de email terwijl ik het mail knopje achter de person event niet aan heb staan. Is dit op een of andere manier beter te finetunen?
 
Dat probleem had ik ook en heb bij de camera(s) de persoon detectie uit gezet. Nu wordt er nog maar 1 opname gemaakt bij een AI detectie.

Bekijk bijlage 10532
Dat is wel heel vreemd, want daarbij zet je effectief de AI detectie uit.

Kan het zijn dat je zowel motion-detectie als AI-detectie aan hebt, en daardoor dubbele notificaties krijgt/kreeg?

V.w.b. ongewenste mail: wellicht Protect (of het hele device) eens een herstart geven?
 
Motion detectie staat uit. Ik zal de UDM eens herstarten.

Na de herstart geen notificatie meer dat er een smart detection is opgenomen, wel dat er een person is gededecteerd, maar nog steeds een mail er ook bij.

Zojuist het Person detection alarm bewerkt. Daar stond zowel line crossing als move detection aangevinkt. Bij de notifications het vinkje aangezet bij Ignore repeted actions.
Screenshot_20241230_111030_Chrome.webp

Helaas, toch nog 2 notificaties dat er een smart detection EN een person was opgenomen EN een email dat er een person was opgenomen.

Update 31-12-2024
Bij de alarm manager de person trigger ge-edit. Motion daarbij weggehaald en gesaved. Vervolgens het mail icoontje naast het notification icoontje aangezet en weer uit. De UDM ook maar weer even opnieuw opgestart. Het lijkt er op dat er nu alleen één notificationmelding komt van person detected. Geen email meer.
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: Davey400