[Opgelost] Set-Inform foutmelding in log. BusyBox geeft de status connected. Wat is de juiste melding/verschil?

m4v3r1ck

$ sudo -i
UniFier
31 jan 2018
3.577
3
1.747
163
Na mijn update perikelen, krijg ik op alle devices een set-inform foutmelding.

Apparaat US-8-POE[4]-60W - UTL RM: Verbonden

BusyBox v1.23.2 (2021-07-06 10:50:11 UTC) built-in shell (ash)
___ ___ .__________.__
| | |____ |__\_ ____/__|
| | / \| || __) | | (c) 2010-2021
| | | | \ || \ | | Ubiquiti Networks, Inc.
|______|___| /__||__/ |__|
|_/ https://www.ui.com/

Welcome to UniFi US-8-60W!

US-8-POE4-60W-UTLRM-US.5.64.8# info

Model: US-8-60W
Version: 5.64.8.13083
MAC Address: f0:xx:xx:xx:xx:xx
IP Address: 192.168.1.3
Hostname: US-8-POE4-60W-UTLRM
Uptime: 126886 seconds

Status: Connected (http://192.168.1.2:8080/inform)
US-8-POE4-60W-UTLRM-US.5.64.8#

In log van mijn AP:
initial contact failed #5, url=http://192.168.1.2:8080/inform, rc=4
In log van mijn USG3P:
mcad[4351]: ace_reporter.reporter_fail(): Unknown[11] (http://192.168.1.2:8080/inform)

1. Waarom krijg ik deze foutmeldingen?
2. Ik lees op UI dat er verschillende poorten zijn die je kunt gebruiken voor set-inform. 8443 / 443 / 8080 <- deze heb ik aangepast met het juiste IP-adres van mijn UCKG2+. Wat is juiste?

3. Wat is precies de functie van de mogelijk om in de controller settings je IP-adres in te vullen en de host te overschrijven? Ik krijg dan deze melding!

ScreenCap 2021-08-25 at 20.14.01.png

* Vraag 3 is in 2020 al een keer gesteld zag ik, echter geen antwoord kunnen lezen.

Alvast weer dank voor de info en mogelijke oplossingen!
 
Oplossing
Nog even toelichting:

Via de inform melding informeert elke switch / AP elke minuut zijn status aan de controller. Als jij dan bijvoorbeeld de controller / CloudKey herstart of de controller is even te druk om te antwoorden dan krijg je deze foutmelding in de log van het device. Maar als de device gewoon zichtbaar is in de controller is er verder geen probleem. Alleen als de controller het device met status disconnected weergeeft dan is deze log melding mogelijk relevant.
Je moet override inform host helemaal niet gebruiken, dat is alleen bedoeld als een override als het IP van de controller zich in een ander subnet bevind.

Dus optie Override inform host uit.

Als de devices gewoon zichtbaar zijn in de controller moet je je van die foutmelding niks aantrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Nog even toelichting:

Via de inform melding informeert elke switch / AP elke minuut zijn status aan de controller. Als jij dan bijvoorbeeld de controller / CloudKey herstart of de controller is even te druk om te antwoorden dan krijg je deze foutmelding in de log van het device. Maar als de device gewoon zichtbaar is in de controller is er verder geen probleem. Alleen als de controller het device met status disconnected weergeeft dan is deze log melding mogelijk relevant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61 en m4v3r1ck
Oplossing
Dankjewel voor al je toelichting!

Alle devices zijn gewoon zichtbaar. De optie IP/Override in de settings van de controller heb ik natuurlijk niet aangezet, vanwege de melding. Dus kan ik die melding mbt (http://192.168.1.2:8080/inform) dus gewoon negeren, oke!

Ik probeer mijn controller, zo goed als mijn kennis reikt en door het lezen van fora, voor te bereiden op de upgrade naar de CloudKey v2.1.11 met Network V6.2.26 en Protect V1.1.19. Als dat gereed is wil ik eindelijk mijn G3-Flex camera's van Synology loskoppelen en ze dan adopteren in Protect.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.