poort 8883 gaat niet open

joben

UniFier
14 apr 2021
8
1
3
Hallo,

Na aanschaf van een Toshiba airco wil ik deze graag toevoegen aan het wifi netwerk.
Voor de Toshiba app moet ik poort 80,443 en 8883 openzetten.
De Ziggo moden staat in bridge, de USG heb ik via wan local en groups ingesteld dat de poorten 80,443 en 8883 open moeten staan.
Echter staat poort 80 en 443 open, maar poort 8883 niet.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zien.

groet,
J.
 
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het lijkt alsof je nu de port forwards via de firewall regels hebt ingesteld in plaats van het port forward configuratie scherm? Je moet het laatste gebruiken.
Daarnaast, als je een port forward wil testen moet je dat echt van buiten je netwerk testen. Dus niet vanuit je eigen netwerk naar het externe IP adres want dat werkt bij Unifi niet op die manier.

Ten slotte: Het lijkt me erg stug dat je deze poorten naar je airco moet forwarden om hem te laten werken. Vaak lezen mensen dit verkeerd. Er staat dan meestal in een manual dat deze poorten van het interne netwerk naar buiten toe niet geblokkeerd mogen worden en dat is iets heel anders dan dat ze vanuit het internet geforward moeten worden naar je airco.
Vooral poort 80 en 443 naar je airco forwarden zou een reeel veiligheidsrisico zijn voor je thuisnetwerk en mogelijk ook problemen veroorzaken met andere apparatuur die moet communiceren met internet.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het lijkt alsof je nu de port forwards via de firewall regels hebt ingesteld in plaats van het port forward configuratie scherm? Je moet het laatste gebruiken.
Daarnaast, als je een port forward wil testen moet je dat echt van buiten je netwerk testen. Dus niet vanuit je eigen netwerk naar het externe IP adres want dat werkt bij Unifi niet op die manier.

Ten slotte: Het lijkt me erg stug dat je deze poorten naar je airco moet forwarden om hem te laten werken. Vaak lezen mensen dit verkeerd. Er staat dan meestal in een manual dat deze poorten van het interne netwerk naar buiten toe niet geblokkeerd mogen worden en dat is iets heel anders dan dat ze vanuit het internet geforward moeten worden naar je airco.
Vooral poort 80 en 443 naar je airco forwarden zou een reeel veiligheidsrisico zijn voor je thuisnetwerk en mogelijk ook problemen veroorzaken met andere apparatuur die moet communiceren met internet.
 
Beste Hofstede,

Het ip adres van de airco is nog niet bekend, de aanmelding gaat via een app.
op de site staat het volgende :

Om de wifi-adapter goed te laten functioneren dienen de volgende poorten open te staan:
- Poort 80
- Poort 443
- Poort 8883

Indien deze poorten niet open staan moeten deze in uw wifi-router opengezet worden. Zie hiervoor de handleiding van uw router. Om eenvoudig te controleren of deze poorten open staan kunt u, als u verbinding heeft met het wifi-netwerk, via uw internetbrowser controleren of deze poorten open staan.
U kunt voor vragen omtrent uw wifi-router ook contact opnemen met uw internetprovider (bijvoorbeeld KPN, Ziggo, XS4all).

Port check van buitenaf heb ik geprobeerd maar ook dan is 8883 gesloten.

groet,
J.
 
Beste Hofstede,

Het ip adres van de airco is nog niet bekend, de aanmelding gaat via een app.
op de site staat het volgende :

Om de wifi-adapter goed te laten functioneren dienen de volgende poorten open te staan:
- Poort 80
- Poort 443
- Poort 8883

Indien deze poorten niet open staan moeten deze in uw wifi-router opengezet worden. Zie hiervoor de handleiding van uw router. Om eenvoudig te controleren of deze poorten open staan kunt u, als u verbinding heeft met het wifi-netwerk, via uw internetbrowser controleren of deze poorten open staan.
U kunt voor vragen omtrent uw wifi-router ook contact opnemen met uw internetprovider (bijvoorbeeld KPN, Ziggo, XS4all).

Port check van buitenaf heb ik geprobeerd maar ook dan is 8883 gesloten.

groet,
J.
Beste J,
ik het precies hetzelfde probleem met Toshiba airco, Ziggo connect modem en DecoM4 Mesh.
Ben al 3 weken aan het proberen. Heb jij toevallig een oplossing gevonden?
I.
 
Beste Hofstede,

Het ip adres van de airco is nog niet bekend, de aanmelding gaat via een app.
op de site staat het volgende :

Om de wifi-adapter goed te laten functioneren dienen de volgende poorten open te staan:
- Poort 80
- Poort 443
- Poort 8883

Indien deze poorten niet open staan moeten deze in uw wifi-router opengezet worden. Zie hiervoor de handleiding van uw router. Om eenvoudig te controleren of deze poorten open staan kunt u, als u verbinding heeft met het wifi-netwerk, via uw internetbrowser controleren of deze poorten open staan.
U kunt voor vragen omtrent uw wifi-router ook contact opnemen met uw internetprovider (bijvoorbeeld KPN, Ziggo, XS4all).

Port check van buitenaf heb ik geprobeerd maar ook dan is 8883 gesloten.

groet,
J.
het ip adres van de airco is nog niet bekend. zeg jij.
maar waar gaan die poort 80,443,8883 dan heen???

gr.
Henk
 
Beste J,
ik het precies hetzelfde probleem met Toshiba airco, Ziggo connect modem en DecoM4 Mesh.
Ben al 3 weken aan het proberen. Heb jij toevallig een oplossing gevonden?
I.
Beste,

Tot op heden niet gelukt, Toshiba bied geen hulp aan particulieren en installateur heeft het nog niet kunnen oplossen.
gr.,
Johan
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Net ff snel gegoogeld. Denk niet dat je die poorten 123 niet nodig hebt tenzij je je airco buiten je wifi bereik wilt bedienen. Je dient de Toshiba app op je telefoon te zetten. en je 5Ghz tijdelijk even uit te zetten. Je kunt nu de airco koppelen aan je 2.4Ghz.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..