Mijn UDM Pro meld in de log van de netwerk app regelmatig onderstaand.
Reboot van de UDM lost het niet op. UDM is rechtstreeks aangesloten op de NT1 en via glas naar KPN/xs4all.
Ik vraag mij af of ik iets kan doen met monitoring om meer inzicht te krijgen in wat er gebeurt.
Ik zit te denken aan een docker met Nagios of PRTG (beide gratis)
Ik zou graag willen weten wanneer de packets drops werkelijk gebeuren of de latency oploopt.
XS4all zegt dat ik zelf mijn router heb herstart maar mijn router geeft een update van dagen en niet van uren.
Advies is nu reboot NT1 en nieuwe kabel tussen UTP tussen UDM en NT1
Iemand tips of ervaring?
Dank!
Reboot van de UDM lost het niet op. UDM is rechtstreeks aangesloten op de NT1 en via glas naar KPN/xs4all.
Ik vraag mij af of ik iets kan doen met monitoring om meer inzicht te krijgen in wat er gebeurt.
Ik zit te denken aan een docker met Nagios of PRTG (beide gratis)
Ik zou graag willen weten wanneer de packets drops werkelijk gebeuren of de latency oploopt.
XS4all zegt dat ik zelf mijn router heb herstart maar mijn router geeft een update van dagen en niet van uren.
Advies is nu reboot NT1 en nieuwe kabel tussen UTP tussen UDM en NT1
Iemand tips of ervaring?
Dank!