Probleem Protect app connectie met SE

DjangoDjango

UniFier
10 nov 2022
55
15
8
Hallo,

Mijn eerste camera van UniFi binnen, verbonden en de protect app geïnstalleerd.
Na de installatie en eerste maal openen van de app heb ik volledige toegang in de app en de beelden. Na sluiten en heropenen van de app krijg ik een symbool « tel-UDM SE » te zien dat de app verbinding probeert te maken. Verder gebeurt er niets.
Wanneer ik de app opnieuw installeer heb ik opnieuw volledige toegang in de app en de beelden. Daarna niet meer, totdat ik deze opnieuw installeer…

Lokaal in SE functioneert alles correct.

Wat is het probleem hier?
Heb een IPhone XR en heb de laatste update van protect.
Camera staat op een eigen camera VLAN. VLAN geblokkeerd voor interVLAN/Gateways en internet.
Remote Access aan.

Alvast bedankt!
 
Inderdaad onnodig die camera in een apart VLAN te zetten. De gewoonte om camera's in een apart VLAN te zetten stamt van het feit dat je niet wilt hebben dat goedkope Chinese cameratjes overal bij kunnen. Maar voor de Unifi camera's die internet niet eens opgaan is het niet nodig.
Wordt ook niet officieel gesupport door Ubiquiti.
 
Bedankt voor de reactie.

Omwille van extra veiligheid naar buiten toe.

Nu camera in default netwerk maar gelijkaardig probleem. De app is toegankelijk na uit en inloggen maar bij sluiten en heropenen van app weer hetzelfde probleem.
Bij opnieuw inloggen wel weer toegang.
Heeft dit met de 2FA te maken mss?
Wordt niet gevraagd bij openen app.
 
Inderdaad onnodig die camera in een apart VLAN te zetten. De gewoonte om camera's in een apart VLAN te zetten stamt van het feit dat je niet wilt hebben dat goedkope Chinese cameratjes overal bij kunnen. Maar voor de Unifi camera's die internet niet eens opgaan is het niet nodig.
Wordt ook niet officieel gesupport door Ubiquiti.
Dat is mijn reden maar inderdaad geen nood bij gebruik van dit soort camera.

Bedankt!
 
Er zijn twee icoontjes bij het openen van de app in mijn geval, ofwel “tel-console” ofwel “tel-internet-console”, bij deze laatste heb ik direct verbinding.
Bij opnieuw openen app is enkel nog “tel-console” te zien en kan verbinding niet gemaakt worden.
Opnieuw installeren app blijft gelijk.
 
Er zijn twee icoontjes bij het openen van de app in mijn geval, ofwel “tel-console” ofwel “tel-internet-console”, bij deze laatste heb ik direct verbinding.
Bij opnieuw openen app is enkel nog “tel-console” te zien en kan verbinding niet gemaakt worden.
Opnieuw installeren app blijft gelijk.
Dus “tel-Internet-console” icoontje betekent via 4G en dit werkt wel.
 
Ergens heb je nu twee consoles geconfigureerd, 1 lokaal en 1 via internet en dat gaat niet goed. Wat zie je als je op jouw UI portal inlogt?
 
Tsss…dus ik ben erop uitgekomen dat mijn gsm met mijn guest netwerk verbonden was….dit had mij ook eerder mogen opvallen!
Via mijn standaard WiFi netwerk werkt alles naar behoren.
Raar dat na opnieuw installeren of inloggen ik wel (eenmalig) toegang krijg via een ander netwerk…

Hartelijk dank voor jullie snelle tussenkomst. Hulp wordt gewaardeerd!
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Tsss…dus ik ben erop uitgekomen dat mijn gsm met mijn guest netwerk verbonden was….dit had mij ook eerder mogen opvallen!
Via mijn standaard WiFi netwerk werkt alles naar behoren.
Raar dat na opnieuw installeren of inloggen ik wel (eenmalig) toegang krijg via een ander netwerk…

Hartelijk dank voor jullie snelle tussenkomst. Hulp wordt gewaardeerd!
Ik stel me wel nog de vraag waarom ik op andere netwerken wel verbinding kan maken met de netwerk app maar niet met de protect app.
Is dit te verwachten?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..