problem melding op de switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick

UniFier
8 nov 2019
49
6
8
Goedenavond,

bij een klant van mij zie ik in de controller deze melding
1642094776981.jpeg
weet iemand wat er dan aan de hand is?
 
sorry voor mijn onwetendheid,
Ik moet je eerlijk vertellen dat ik niet weet waar ik dat moet controleren, ik begrijp dat het met spannings tree te maken heeft.
zou ik ook de poorten 1 voorheen moeten disable zodat ik weet welke poort het probleem geeft?
 
Poort 1 is een uplink. In de meeste gevallen krijg je dit soort dingen als je een loop in je netwerk hebt zitten.

Heb je toevallig Sonos apparatuur in je netwerk waarvan er meerdere speakers bedraad zijn aangesloten?
 
er zit geen sonos bedraad erop aangesloten , wat natuurlijk kan is dat ze draadloze verbinding aan hebben staan van de sonos software.
dat zou natuurlijk ook een loop kunnen creëren.

wat betreft uplink op poort 1 dat is bekend
 
het hele netwerk ligt plat

de ap melden zich in de controller en dan weer disconect .
 
Dan zit er dus ergens een loop in het netwerk. Standaard ondersteund die switch het RSTP protocol dus die zou daarmee om moeten kunnen gaan, zelfs al heb je 'redundant links'.

Dus moet je speuren naar apparaten in het netwerk die daar niet mee om kunnen gaan.

- andere switches, managed danwel unmanaged
- bij Unifi de USW-Flex (mini), die ondersteunen het ook niet
- Sonos >1 bekabeld
- andere apparatuur die zelf nog een netwerk aanmaakt en geen RSTP ondersteund
 
Is één (of meerdere) van je AP's toevallig bedraad aangesloten? EN staat ook op een of meerdere AP 's draadloos (Mesh) verbinden aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.