Thema configurator

Problemmen met updaten

BokkieWokkie

UniFier
Lid sinds
20 jun 2026
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
1/3
Thread owner
Beste forumleden,

Ik heb al enige jaren een netwerk van UniFi netwerk thuis. Ik was in de veronderstelling dat alle updates 'automatisch' zouden gaan. Ik heb een USG-3P, een US-8-60W PoE switch en 4 AP en een CloudKey Gen2. Ik krijg een melding dat er en update klaar staat, en deze bevesig ik dan. Dat gaat altijd goed. Nu blijkt dat mijn CloudKey niet geupdate wordt... Ook heb ik de UniFi app op mijn telefoon. Hierin kreeg ik laatst de melding Network Application Required. Nu loop ik een beetje vast...

Heb al veel gegoogled en gebruik van AI gemaakt, maar het lukt me niet te updaten. Ik heb via de app een update gedaan (er waren meerdere beschikbaar, maar greyed out). de enige die ik kon doen heb ik toen aangevinkt. Ik had via de webinterface altijd nog een enkel scherm waarbij ik via port 8443 inlo. Nu log ik in via port 80 en kom dan eerst in de 'Portal'. Daar staat bij mij de Cloudkey en een 'Netwerk'. Via het icoon netwerk kom ik in de bekende omgeving. Ook zie ik dat het display van de CloudKey veranderd is. Als ik nu hier via Settings, System, Update en dan Console & Application Updates ga, wordt ik weer naar het "Portal' gestuurd. Hier kan ik echter helemaal niets.

Ik begrijp inmiddels dater hopeloos verouderde firm-/ software op mijn Cloudkey staat. Het OS is 2.1.11. Ook geprobeerd om via SSH te updaten, maar dat lukt ook niet. Ik moet SSH aanzetten, maar bij die instelling kan ik niet komen (setting zou ook in het portal bij de Cloudkey staan).

USG 3P 4.4.57
Network 7.2.94

Iemand een idee, tips?

Groet,

Andre
 
Ik zou eerst even proberen te achterhalen waar het precies misgaat. Je Cloud Key draait een behoorlijk oude UniFi OS-versie (2.1.11), dus de kans is groot dat eerst de Console zelf bijgewerkt moet worden voordat de Network Application kan worden geupdate. Kun je nog wel gewoon inloggen op de Cloud Key via het IP-adres? En wat gebeurt er precies als je in de Portal op de Cloud Key klikt: krijg je een foutmelding of kom je steeds terug op hetzelfde scherm?
 
Thread owner
Ik kan wel inloggen via het IP adres op de CloudKey. Als ik in de Portal erop klikt gebeurt er niet. Ik kan enkel op Netwoork klikken, en kom dan in de bekende omgeving. Daar is geen mogelijkheid om te updaten, ik wordt weer naar de Portal gestuurd.
 

Bijlagen

  • Schermafdruk van 2026-06-21 11-02-57.webp
    Schermafdruk van 2026-06-21 11-02-57.webp
    3,9 KB · Weergaven: 7
  • Schermafdruk van 2026-06-21 11-03-32.webp
    Schermafdruk van 2026-06-21 11-03-32.webp
    3,4 KB · Weergaven: 7
  • Schermafdruk van 2026-06-21 11-08-23.webp
    Schermafdruk van 2026-06-21 11-08-23.webp
    7,2 KB · Weergaven: 7
Belangrijkste tip: de USG 3P is verouderd en die krijgt al heel lang geen updates meer. Hoog tijd om die te vervangen.
En dan kun je een keuze maken: een Gateway die je aan de Cloud Key koppelt, net als de 3P, of een Cloud Gateway met ingebouwde Cloud Key.
 
Terug
Bovenaan