Push Notifications

Status
Niet open voor verdere reacties.

melvink

UniFier
17 aug 2021
16
3
3
Goedenavond!
Sinds een geruime tijd ontvang ik geen notificaties meer op mijn apparaten. Zowel op een ipad als een iphone. Bijvoorbeeld dat de controller niet beschikbaar of dat een ap disconnected is. Dit geldt voor alle 3 de cloud key’s die ik in beheer heb. Meldingen staan op standaard in de controller en alles staat aan op de apparaten. Spelen er problemen bij Ubiquiti of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Goedenavond!
Sinds een geruime tijd ontvang ik geen notificaties meer op mijn apparaten. Zowel op een ipad als een iphone. Bijvoorbeeld dat de controller niet beschikbaar of dat een ap disconnected is. Dit geldt voor alle 3 de cloud key’s die ik in beheer heb. Meldingen staan op standaard in de controller en alles staat aan op de apparaten. Spelen er problemen bij Ubiquiti of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
mmm, nu je het zegt, ik zag in de controller dat ik deze ochtend een AP disconnected had, inderdaad ook geen pushbericht van gehad.
 
Sinds ik mijn UCK2+ (v2.0.27) heb geupdate naar controller v6.0.45 ontvang ik ook helemaal geen push - email / iphone - notificaties meer van bijvoorbeeld de gebruiker admin. De enige meldingen die ik nog wel krijg zijn die van het IPS.

ScreenCap 2021-08-18 at 11.36.35.png

Bovenstaande is dus aan mij voorbijgegaan, merkte het pas op toen in de controller zelf bezig was.

ScreenCap 2021-08-18 at 11.38.45.png
 
Dat is wel heel vreemd, dan ligt het dus niet aan mij. Kunnen we hier iets mee?
 
Alle instellingen in mijn controller zijn hetzelfde gebleven, het werkte opeens niet meer.

Ik struin de UI community en de releases pagina’s af, om te kijken wat de status is van zaken in de controller. Verder kunnen we er niets mee… Maar dat geldt voor wel meer onderdelen in de controller (oud en nieuwe interface).
 
Ik ben nog eens gaan zoeken naar die alerts-instellingen en die staan zo te zien alleen nog maar in de nieuwe interface en dan staan ze, bij mij althans, ook nog eens uit. Dat moet met een update gebeurt zijn want ik ben er niet aan geweest, ze stonden gewoon aan.

1629787638835.png
 
Werken ze dan wel bij jou Eddie? Bij mij staat hij namelijk wel gewoon op auto
 
Werken ze dan wel bij jou Eddie? Bij mij staat hij namelijk wel gewoon op auto
Ik heb het vanochtend pas op auto gezet; ik heb nog geen events gehad die een alert triggeren. Ik zal het hier posten als ik er een krijg of had moeten krijgen maar niet gekregen heb.
 
Tijdens het updaten - met veel gedoe - van mijn USG en switches gisteren, heb ik diverse meldingen - push en e-mail - ontvangen. Zoals @dbw ook aangeeft lijkt het random te gebeuren. De admin notificaties krijg ik nog steeds niet. Meldingen gaan gepaard met ping op iPhone, in hoofdscherm een blauw bolletje op het belletje. Daarna redelijk snel een e-mail notificatie.
 
Laatst bewerkt:
Heel vreemd allemaal, ik ontvang zelf helaas nog steeds geen push meldingen op mijn apparaten. Hopelijk wordt dit met een nieuwe software versie een keer verholpen! Bedankt voor de reacties
 
Wat ik ervan begrijp moet je de mailserver instellingen instellen, maar dat is mij nog niet gelukt, bij deze instellingen is ook een link om een test email te versturen.
maar je zou dan wel een cloudkey moeten hebben neem ik aan, of ergens de controller software op een aparaat die altijd online is.
 
Ik kreeg na de nieuwe update van de Iphone app inderdaad ook weer notificaties van een beschikbare firmware versie. Een uitgevallen AP ect helaas nog steeds niet. Hopelijk krijgen ze het beetje bij beetje weer op orde.
 
Wel jammer dat je network client connection change niet per vlan kunt instellen.. of kijk ik hier nu overheen...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.