Remote acces

Nee dat klopt niet helemaal. Bericht is inderdaad van 11 januari maar wat er onderliggend gebeurd is, is pas recent nu aan de oppervlakte gekomen. Als het klopt wat er in het artikel staat is dat wel zeer kwalijk voor Ubiquiti’s reputatie.
 
  • Wow
Waarderingen: PcRene
Volgens mij is dit een typisch gevalletje van een Amerikaans advocatenkantoor dat probeert er een financieel slaatje uit te slaan.

Maar het was wel slimmer geweest als Ubiquiti wat meer openheid van zaken zou hebben gegeven toen daarom door velen om werd gevraagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Een YouTube kanaal van The Hook Up (vooral Home Assistant maar ook UniFi video’s) heeft er een korte video over gemaakt.

 
Volgens mij is dit een typisch gevalletje van een Amerikaans advocatenkantoor dat probeert er een financieel slaatje uit te slaan.

Maar het was wel slimmer geweest als Ubiquiti wat meer openheid van zaken zou hebben gegeven toen daarom door velen om werd gevraagd.

Inderdaad, openheid van zaken is van essentieel belang voor stake- en shareholders. De grootste schade is natuurlijk die van het tanende imago, zeker ook door de wijze waarop Ubiquiti de afgelopen maanden (jaren?) de community bediend.

De Marketing afdeling heeft UI & UX (user interface en exeperience) hoog op de agenda staan, het ontbreken van een goede opvolging van issues op het forum geven vaak een heel ander beeld. Marketing vs Engineering....

Het ontbreken van openheid over de hack en de laatste ontwikkelingen mbt de beta’s / RC van firmware en software zijn m.i. een giftige cocktail op dit moment.

Aandeelhouders houden nou eenmaal niet van ‘gedoe’.
 
Maar heeft er al iemand stappen hiervoor ondernomen en zoja welke?

UI Account wachtwoorden veranderen en 2FA uit zetten en weer aanzetten zodat er nieuwe code wordt uit gegeven als je dit nog niet aan had staan. (Ik zelf gebruik meerdere verschillende UI accounts)

Verschillende limited admin accounts op de Gen2+ (Deactivated / wachtwoorden veranderen)

In mijn geval Remote Access voor de time being uitzetten, maar ik gebruik ook Protect op de Gen2+ dan werkt de Mobile Protect app niet meer.

SSH uitzetten.

Internet verkeer geheel dichtzetten van en naar de controller. Maar dan geen FW - Updates ook geen Suricata voor IPS-IDS. (Geen idee welke poorten daarvoor precies voor nodig zijn).

Logging bekijken?

En natuurlijk blijft de vraag als het zo is , welk firmware versie is dan nog te vertrouwen
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..