Ik sta constant ingelogd op de web interface van mijn UDMP via Remote Access, dus via https://unifi.ui.com/.
Daarnaast gebruik ik af en toe ook de local access, rechtstreeks naar het IP-adres van de UDMP.
Gisteravond kreeg ik om 22:32 uur een bericht van Ubiquiti (Ubiquiti System Incident) , met de melding dat er een storing was: "Remote Access and UI Account Service Outage".
Inderdaad was mijn remote verbinding met de UDMP verbroken. Maar toen ik probeerde contact te maken op de locale verbinding kreeg ik rode foutmeldingen, die volgens mij wezen naar een verkeerd username, e-mailadres of password. Maar volgens mij was daar niks mis mee. Ik had dus kennelijk helemaal geen toegang tot de webinterface.
Nu vraag ik me af: is dat inderdaad mogelijk, dat wegens een storing bij Ubiquiti, in de cloud dus, ik niet in de web interface van mijn eigen UDMP kan inloggen?
Ik kon natuurlijk wel met ssh inloggen.
Gelukkig was de storing in 3 kwartier opgelost, maar ik zit toch met een ongemakkelijk gevoel opgescheept. Of zie ik iets over het hoofd?
Daarnaast gebruik ik af en toe ook de local access, rechtstreeks naar het IP-adres van de UDMP.
Gisteravond kreeg ik om 22:32 uur een bericht van Ubiquiti (Ubiquiti System Incident) , met de melding dat er een storing was: "Remote Access and UI Account Service Outage".
Inderdaad was mijn remote verbinding met de UDMP verbroken. Maar toen ik probeerde contact te maken op de locale verbinding kreeg ik rode foutmeldingen, die volgens mij wezen naar een verkeerd username, e-mailadres of password. Maar volgens mij was daar niks mis mee. Ik had dus kennelijk helemaal geen toegang tot de webinterface.
Nu vraag ik me af: is dat inderdaad mogelijk, dat wegens een storing bij Ubiquiti, in de cloud dus, ik niet in de web interface van mijn eigen UDMP kan inloggen?
Ik kon natuurlijk wel met ssh inloggen.
Gelukkig was de storing in 3 kwartier opgelost, maar ik zit toch met een ongemakkelijk gevoel opgescheept. Of zie ik iets over het hoofd?