UDM SE Restart

Dat snap ik niet helemaal, want als je alle stoppen uitschakelt dan gaat de stroom toch van alle apparaten? Of draaien die andere 35 unifi apparaten niet in het zelfde pand
je slaat de spijker op zijn kop. mijn bedrijf 's netwerk is nogal extensief en gaat over meerdere groepenkasten. en om nu de hoofdschakelaar op 0 te zetten gaat te ver. dit ivm veel gevoelige apparatuur zo als bijvoorbeeld: koelcellen, klimaat computers en irrigatie units.
 
Alles wat PoE gevoed is kun je natuurlijk via de poorten doen.
Als je niet wilt scripten zoals @Hofstede terecht voorstelt (want dat lijkt me in een zakelijke omgeving de enige juiste methode) dan zou je bijvoorbeeld Home Assistant of een vergelijkbaar product met UniFi ondersteuning in kunnen zetten.
In de UniFi integratie in HA zit een entiteit voor 'restart' bij elk van de devices die deze functie ondersteunen.
Ook dan zul je moeten 'knutselen' als je dat wilt automatiseren, maar wellicht is de drempel lager dan SSH scripting.

1727676006478.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Heracleum
Ik denk dat de cruciale vraag inderdaad is waarom zou je dat willen? Via de gui is niet leuk maar met 37 device ook niet onoverkomelijk.
Sowieso moet je wel nadenken over de volgorde. Onhandig als je een switch herstart die je nodig hebt om een ap of andere switch te bereiken 😉
Alleen al vanwege die 'Sowieso moet je wel nadenken over de volgorde' is dit iets wat je netjes zou willen scripten; dan kun je ook werken met controles en wachten tot relevante devices weer 'up' zijn. Op die manier voorkom je ook in de toekomst fouten en is het proces eenvoudig en veilig te herhalen.
Overigens in HA ook wel te realiseren.

Maar inderdaad, de belangrijkste vraag voor ons als reageerders blijft: Waarom denkt TS @Heracleum dat het nodig is om alles opnieuw op te starten?
Ik neem aan dat hij goede redenen heeft, maar ben wel nieuwsgierig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Heracleum en edwin2019
ik zal proberen om het e.e.a op te helderen.

Helaas ondervind ik op structurele basis nog al wat problemen met de deurbellen.
Communicatie via de protect-app stottert vaak of geluid komt niet over of weer.

Vaak na een herstart werkt het weer redelijk.

Ook de camera’s blijven wel eens hangen. Geen idee waarom.

Ik heb mijn netwerk gecheckt en de kabels gecontroleerd, zelfs enkele vervangen,
maar dat heeft het probleem niet opgelost. Naar mijn weten zitten er geen conflicten in het netwerk.

Helaas werkt mijn dyslexie niet mee bij het lezen van grote lappen tekst
opzoek naar een oplossing.

Ook is het schrijven van een script onbekend terrein voor mij.
ik heb ooit eens Putty geïnstalleerd en geprobeerd hier iets mee te bereiken
samen met Google en YouTube maar ik bezit die kennis gewoon niet.
Ook ontgaat mij die logica. Het is geen DOS waar ik nog wel iets mee kan.

Wat ook genoemd wordt door jullie is de volgorde van het herstarten.
dat is dus wel een dingetje als je het handmatig doet. Ik moet de gehele topology
stap voor stap terug lopen.



Volgens mij heb ik alle vragen zo wel beantwoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davey400