Sony PS Portal

Ben benieuwd of iemand de gouden tip heeft of me een richting in kan sturen om verder te onderzoeken.

Al jaar en dag heel erg blij met mijn Unifi set-up staat als een huis en nagenoeg nooit geen ellende mee.

Recentelijk heb ik een PS Portal aangeschaft zodat ik kan gamen als de TV bezet is, bijkomend voordeel van de PS Portal is dat je hem mee kan nemen op reis en dan vanaf die locatie ook kan gamen!

Deze vraag gaat niet over het buitenshuis gebruik van de PS Portal!

De setup; UDM SE (input 1Gb up/down Caiway) CAT 5e naar een U8 switch, deze wordt gevoed door PoE van de UDM.
De PS 5 is bedraad aangesloten aan die switch, deze zit in de vlan IoT, WiFi staat uit op de PS 5.

Voor de PS Portal heb ik een eigen 5GHz WiFi netwerk aangemaakt deze zit ook in de vlan IoT.
Dit WiFi netwerk wordt alleen gebruikt door de PS Portal alle andere WiFi apparatuur zit of in het IoT WiFi netwerk dan wel in het standaard WiFi netwerk.

Nu gebeurt het regelmatig dat ik via de PS Portal een tijdje aan het gamen ben dat de graphics van de game naar beneden gaat en het netwerk error icoontje verschijnt. Naar mijn inziens zou dat inhuis niet moeten gebeuren. De PS Portal is geconnect aan een AC Pro of aan een U7 Pro (ligt een beetje aan waar ik zit te gamen op dat moment).

Op de PS Portal kan je niet veel tweaken qua netwerk instellingen zeg maar gewoon niets.

Ik vraag me af wat ik zou kunnen tweaken aan mijn PS Portal netwerk zodat ik geen netwerk gerelateerde storingen meer krijg.

Iemand hier ervaring hiermee of suggesties wat ik zou kunnen proberen om dat netwerk te optimaliseren?
 
Ik heb geen oplossing voor jouw probleem, maar voor de goede orde:
Een apart wifi netwerk wil niet zeggen dat andere wifi apparaten geen invloed kunnen hebben op de werking; de 'ether' moet nog steeds verdeeld worden tussen de verschillende devices.
Omdat het een IoT netwerk is kan ik me voorstellen dat je hier ook met restricties werkt. Kan het zijn dat je daar last van hebt?
Of blijft verkeer vanaf zo'n Portal volledig lokaal en dus alleen tussen Portal en PS5?
 
Naar mijn weten blijft het verkeer lokaal, het maakt gebruik van Remote play. Enige wat de portal is, is een extra controller maar dan met een schermpje er tussen gemonteerd

Ik heb wel wat aan restricties staan op het IoT netwerk maar dat is meer dat het IoT netwerk een geisoleerd iets moet zijn en geen toegang mag hebben tot de andere netwerken.
 
Dat ga ik vandaag eens proberen, bedankt!

Gisteren even het volgende getest:

Portal locked aan de U7, zelfde gedrag.

Nieuw vlan aangemaakt (zonder enige restrictie) nieuw WiFi netwerk aangemaakt. De poort waar de PS5 op zit toegekend aan de nieuwe vlan. De portal geconnect aan het nieuwe WiFi netwerk (ip-adressen x.x.8.4 en x.x.8.5), zelfde gedrag.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davey400