Standalone Device - iOS app - nieuwe iPhone - opnieuw koppelen

GEi

UniFier
12 jan 2019
34
31
18
Goedendag, ik ben zelf een tevreden gebruiker van producten uit de UniFi lijn van UI (3× AP-AC-LR en cloudkey v1). In het verleden heb ik een vriend de AP-AC-LR geadviseerd. Die heeft hij altijd naar tevredenheid gebruikt. Bij de eerste installatie heeft hij de AP als standalone device gekoppeld aan de UniFi Network app op zijn iPhone. Nu heeft hij een nieuwe iPhone, met daarop ook weer de UniFi Network app. Alleen ziet de app het AP niet. Ik verwacht dat deze nog is gekoppeld aan de app op zijn oude telefoon. LED ring kleurt nu blauw wat ik herken als 'adopted en operationeel'.

Nu heb ik al heel wat gegoogled en gevonden, maar om een standalone device van de ene telefoon naar een andere telefoon te verhuizen, dat lijkt redelijk nieuw te zijn :). Het dichts in de buurt komt deze instructie, hoewel die het koppelen van een nieuw AP als standalone device beschrijft. Hij heeft screenprints van de huidige settings, dus in het ergste geval moet hij overnieuw beginnen. Maar als dat niet hoeft... [Hempie heeft hier ook over geschreven, maar dat is niet meer publiek] En ik voel mij natuurlijk een beetje schatplichtig hem te helpen, maar weet het zelf ook niet :rolleyes:.

Heeft één van jullie hier ervaringen mee; standalone device van ene telefoon naar andere telefoon 'overzetten'. Ik hoor graag. Alvast bedankt voor het meedenken. Groeten, Gerwin
 
We hebben eerst de tip van PcRene gevolgd. Geen succes. Na wat pielen en proberen kwamen we er achter dat zijn werkgever een profiel op de iPhone had geïnstalleerd. Onze conclusie was dat dit profiel het opnieuw adopted in de weg zat. Op de Windows-laptop de controller software geïnstalleerd en toen was het snel voor elkaar. Uiteindelijk dus wel helemaal opnieuw ingesteld.
Bedankt voor het meedenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.