Goedenavond,
Ik had de laatste tijd ineens last van wegvallende wifi-signalen. Mijn bestaande UniFi configuratie daarom maar eens voorzien van de laatste controller-versie 6.1.71.
Dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen, want sindsdien is het helemaal een drama. Ik heb 3 AP AC Pro's en die vallen regelmatig weg, zijn niet benaderbaar of beschikbaar.
Vanuit de software kreeg ik de melding dat er "stun communication errors" zijn. Met vervolgens een link naar een webpagina (https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors), maar voor mij als redelijke noob vervolgens niet vertaalbaar naar de Ziggo Connect Box omgeving. Net allemaal andere terminologieën. Uiteraard wel eerst gezocht, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden. Ziggo helpt niet omdat het niet binnen hun service-verlening zou liggen, dus behalve een keer in bridge modus te hebben gezet, kon men voor mijn connect box instellingen verder weinig hulp bieden.
Nu is mijn vraag: Kan ik ergens de ideale instellingen vinden mbt Ziggo en de Unifi's? En hoe om te gaan met de port forwarding in de Ziggo connect box?
Mijn configuratie is verder niet echt spannend: 1 Ziggo Connect Box met daaraan 2 bedrade AP AC Pro's, 1 AP AC Pro met wireless uplink en 1 direct op de Ziggo box aangesloten unmanaged switch.
Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand me helpen!
Ik had de laatste tijd ineens last van wegvallende wifi-signalen. Mijn bestaande UniFi configuratie daarom maar eens voorzien van de laatste controller-versie 6.1.71.
Dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen, want sindsdien is het helemaal een drama. Ik heb 3 AP AC Pro's en die vallen regelmatig weg, zijn niet benaderbaar of beschikbaar.
Vanuit de software kreeg ik de melding dat er "stun communication errors" zijn. Met vervolgens een link naar een webpagina (https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors), maar voor mij als redelijke noob vervolgens niet vertaalbaar naar de Ziggo Connect Box omgeving. Net allemaal andere terminologieën. Uiteraard wel eerst gezocht, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden. Ziggo helpt niet omdat het niet binnen hun service-verlening zou liggen, dus behalve een keer in bridge modus te hebben gezet, kon men voor mijn connect box instellingen verder weinig hulp bieden.
Nu is mijn vraag: Kan ik ergens de ideale instellingen vinden mbt Ziggo en de Unifi's? En hoe om te gaan met de port forwarding in de Ziggo connect box?
Mijn configuratie is verder niet echt spannend: 1 Ziggo Connect Box met daaraan 2 bedrade AP AC Pro's, 1 AP AC Pro met wireless uplink en 1 direct op de Ziggo box aangesloten unmanaged switch.
Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand me helpen!