STUN Communication Errors na update naar laatste versie UniFi controller (6.1.71)

suijkerwerk

UniFier
28 dec 2020
3
0
1
Goedenavond,

Ik had de laatste tijd ineens last van wegvallende wifi-signalen. Mijn bestaande UniFi configuratie daarom maar eens voorzien van de laatste controller-versie 6.1.71.
Dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen, want sindsdien is het helemaal een drama. Ik heb 3 AP AC Pro's en die vallen regelmatig weg, zijn niet benaderbaar of beschikbaar.

Vanuit de software kreeg ik de melding dat er "stun communication errors" zijn. Met vervolgens een link naar een webpagina (https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors), maar voor mij als redelijke noob vervolgens niet vertaalbaar naar de Ziggo Connect Box omgeving. Net allemaal andere terminologieën. Uiteraard wel eerst gezocht, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden. Ziggo helpt niet omdat het niet binnen hun service-verlening zou liggen, dus behalve een keer in bridge modus te hebben gezet, kon men voor mijn connect box instellingen verder weinig hulp bieden.

Nu is mijn vraag: Kan ik ergens de ideale instellingen vinden mbt Ziggo en de Unifi's? En hoe om te gaan met de port forwarding in de Ziggo connect box?
Mijn configuratie is verder niet echt spannend: 1 Ziggo Connect Box met daaraan 2 bedrade AP AC Pro's, 1 AP AC Pro met wireless uplink en 1 direct op de Ziggo box aangesloten unmanaged switch.

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand me helpen!
 
Ik heb afgelopen weekend een AP AC Pro geinstalleerd bij familie en had toen ook even de melding van de STUN communication error. Na een paar minuten was deze weer verdwenen. Ook daar heb ik controller 6.1.71 gebruikt (windows). Ze hebben ook alleen nu 2x AP's op een Ziggo connect modem/router.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Niet dat je er veel aan hebt; maar ik zou zeggen.....weer een goede reden om die connect box in bridge mode te laten zetten en er goede netwerkapparatuur achter te zetten. Ziggo is leuk tot aan je huis maar dat wil je binnen toch niet. Je huidige vragen horen eigenlijk op het Ziggo forum thuis.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..