Ik heb een U-LTE-Pro aan m'n netwerk toegevoegd. Configuratie ging goed (LTE zit aan de USW-24-PoE switch met daarachter een USG 3P).
Op WAN1 een Ziggo aansluiting. In de LTE een SIM kaart die Ziggo gratis beschikbaar stelt als 'Wifi Backup-up'. Is een SIM kaart van Vodafone.
Bij de LTE alleen de APN in moeten vullen (live.vodafone.com), zonder gebruikersnaam en wachtwoord en ik zie dat de LTE verbinding heeft het Vodafone netwerk. Er is ook wat dataverkeer.
Als ik het Ziggomodem uit zet (om de failover te testen), zie ik in de Netwerk Server een melding dat WAN1 geen verbinding meer heeft en dat de LTE het over heeft genomen, dat ziet er dus ook goed uit.
Maar als ik in de browser een site wil bezoeken krijg ik een DNS (fout)melding.
Er lijkt wel verbinding met het internet te zijn, want de Tado bridge behoudt de verbinding met de (externe) Tado server.
Ik ben geen expert, maar ik vroeg me af of ik wellicht ergens andere DNS instellingen moet doen? Misschien omdat WAN1 de DNS servers van Ziggo gebruikt (62.179.104.196 en 213.46.228.196) en Vodafone die DSN servers niet kan gebruiken. Misschien beter om bij WAN1 publieke DNS servers in te stellen (1.1.1.1 en 8.8.8.8)?
Heel veel verder dat dit gaat mijn kennis niet. Iemand ervaring met de LTE Pro icm Ziggo/Vodafone?
Op WAN1 een Ziggo aansluiting. In de LTE een SIM kaart die Ziggo gratis beschikbaar stelt als 'Wifi Backup-up'. Is een SIM kaart van Vodafone.
Bij de LTE alleen de APN in moeten vullen (live.vodafone.com), zonder gebruikersnaam en wachtwoord en ik zie dat de LTE verbinding heeft het Vodafone netwerk. Er is ook wat dataverkeer.
Als ik het Ziggomodem uit zet (om de failover te testen), zie ik in de Netwerk Server een melding dat WAN1 geen verbinding meer heeft en dat de LTE het over heeft genomen, dat ziet er dus ook goed uit.
Maar als ik in de browser een site wil bezoeken krijg ik een DNS (fout)melding.
Er lijkt wel verbinding met het internet te zijn, want de Tado bridge behoudt de verbinding met de (externe) Tado server.
Ik ben geen expert, maar ik vroeg me af of ik wellicht ergens andere DNS instellingen moet doen? Misschien omdat WAN1 de DNS servers van Ziggo gebruikt (62.179.104.196 en 213.46.228.196) en Vodafone die DSN servers niet kan gebruiken. Misschien beter om bij WAN1 publieke DNS servers in te stellen (1.1.1.1 en 8.8.8.8)?
Heel veel verder dat dit gaat mijn kennis niet. Iemand ervaring met de LTE Pro icm Ziggo/Vodafone?