UDM PRO SE Issues

pbestebreurtje

UniFier
8 jun 2022
8
1
3
L.S.,

Ik heb de volgende problemen met mijn UDM PRO SE

- geen aangesloten apparatuur meer zichtbaar op de eigen poorten van de UDM in de Topologie
- in het Dashboard stopt het tellen van verbruik in Traffic Overview

Het is een terugkerend probleem, meestal 2-3 dagen na een herstart van het apparaat. Dit speelt al een aantal maanden en bij diverse firmware versies van UDM en Network.

Daarnaast valt bij een iPhone hier regelmatig de WiFi verbinding weg en schakelt de telefoon over op 5G..

Iemand enig idee of suggestie?

Ik hoor graag en alvast dank!

Met vr.gr.,

Paul
 
L.S.,

Ik heb de volgende problemen met mijn UDM PRO SE

- geen aangesloten apparatuur meer zichtbaar op de eigen poorten van de UDM in de Topologie

Oude of nieuwe interface ?

Zijn de apparaten elders zichtbaar in de topologie, bij het client overzicht en werken ze gewoon ?

Als ze gewoon blij de client zichtbaar zijn en normaal functioneren, dan zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken, die topologie blinkt niet uit door betrouwbaarheid.

- in het Dashboard stopt het tellen van verbruik in Traffic Overview

Ik kijk er nooit naar maar ook dat overzicht is volgens mij niet heel betrouwbaar.

Daarnaast valt bij een iPhone hier regelmatig de WiFi verbinding weg en schakelt de telefoon over op 5G..
Dat kan heel veel oorzaken hebben; ik zou eens beginnen met de wifi settings te controleren en evt te optimaliseren, er staat veel in dit topic.
 
L.S.,

Dank voor de reacties!

In maart een support ticket geopend bij UI en uitgebreid info uitgewisseld. Alleen een beetje jammer de door UI opgevraagde support en logfiles nooit door hen uitgelezen zijn.

De poorten van de UDM zijn niet alleen meer zichtbaar in Topologie, maar ook op de UDM zelf lichten de poorten niet meer op, zie:

1654676448694.png

En in de Client View klopt er ook niet veel meer van (oude en nieuwe interface)

WiFi settings in overleg met UI geoptimaliseerd, probleem met de iPhone blijft.

Ik vermoed een hardware probleem.

Factory reset en rebuild nog niet gedaan, daar zie ik een beetje tegenop en verwacht er niet veel van.

Bij UI ook aangegeven dat het een hardware issue is in mijn beleving, daar kreeg ik zeer vlot de reactie (?!?) om een RMA in te vullen.

Gr.

Paul
 
L.S.,

Dank voor de reacties!

In maart een support ticket geopend bij UI en uitgebreid info uitgewisseld. Alleen een beetje jammer de door UI opgevraagde support en logfiles nooit door hen uitgelezen zijn.

De poorten van de UDM zijn niet alleen meer zichtbaar in Topologie, maar ook op de UDM zelf lichten de poorten niet meer op, zie:

Bekijk bijlage 5569

En in de Client View klopt er ook niet veel meer van (oude en nieuwe interface)

WiFi settings in overleg met UI geoptimaliseerd, probleem met de iPhone blijft.

Ik vermoed een hardware probleem.

Factory reset en rebuild nog niet gedaan, daar zie ik een beetje tegenop en verwacht er niet veel van.

Bij UI ook aangegeven dat het een hardware issue is in mijn beleving, daar kreeg ik zeer vlot de reactie (?!?) om een RMA in te vullen.

Gr.

Paul
Ik zou dat ding RMA-en.
En niet verder lopen kl*t*n op deze manier.
Waarschijnlijk heb jij er nog een uit de EA serie. Krijg je een nwe (die mss een hogere board-revision heeft) uit de GA serie.
 
Laatst bewerkt:

Ik heb misschien een vergelijkbaar issue met de "ports" interface van de SE waarbij ook de Network app crasht en opnieuw opstart.
Dit gebeurt bij mij alleen zodra ik een unbranded SFP aansluit. Als ik gebruik maak van de "normale" poorten of een officiële Cisco SFP is er geen probleem.

1654677032619.png


Bij mij werd het ticket uiteindelijk gesloten met de mededeling dat ze alleen eigen SFP's ondersteunen...
 
Ik zou dat ding RMA-en.
En niet verder lopen kl*t*n op deze manier.
Waarschijnlijk heb jij er nog een uit de EA serie. Krijg je een nwe (die mss een hogere board-revision heeft) uit de GA serie.
Ik denk dat ik dat maar ga doen, zeker na het horen dat het probleem niet alleen bij mij speelt! Ik heb alleen geen spare, dus daar moet ik even wat op verzinnen.....
 
Als hij na een herstart normaal werkt lijjkt het me geen hardware maar software issue. Ik zou kijken of na een dag CPU load / Memory load toeneemt. Via SSH kun je dan kijken welk proces het veroorzaakt. Het lijkt verdacht veel op een memory leak.

Ook zou je de logging naar een syslog server kunnen sturen om te kijken of je bijzondere foutmeldingen krijgt.

Welke firmware versie draait de UDM Pro SE op? Er zijn meerdere problemen met memory leaks geweest in de eerste firmware versies.
 
Als hij na een herstart normaal werkt lijjkt het me geen hardware maar software issue. Ik zou kijken of na een dag CPU load / Memory load toeneemt. Via SSH kun je dan kijken welk proces het veroorzaakt. Het lijkt verdacht veel op een memory leak.

Ook zou je de logging naar een syslog server kunnen sturen om te kijken of je bijzondere foutmeldingen krijgt.

Welke firmware versie draait de UDM Pro SE op? Er zijn meerdere problemen met memory leaks geweest in de eerste firmware versies.
UniFi OS 2.4.10 / Network 7.2.85

De unit is van 10/2021 en altijd de meest recente firmware/software erop gehad.

Ik zal het geheugengebruik nog even aankijken, maar ik ben bang dat er toch eerder iets speelt met de hardware.
 
Die is voor LAN neem ik aan; en hoe is WAN aangesloten ?

Mijn UDM-SE is trouwens ook van 10/2021 met dezelfde S/W versies; geen problemen mee maar ik lees hier op het forum onlangs over UDM`s die helemaal over hun nek gaan met sommige SFP modules. Zoals je kunt afleiden uit mijn plaatje heb ik LAN uplink via een 'normale' ethernetpoort; dat zou je eens kunnen testen.

1654683104958.png
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.