UDM PRO SE WAN1 wordt niet actief

Ik doe mn naam geen eer aan in dit geval ;)

Wat is een "goede" kabel? Heb er meerdere geprobeerd. Nieuw uit de doos zelfs.
Ik configureer met een PC. Rechtstreek aan het modem werkt niet.
Ook als ik een kabel tussen mijn PC en Wan1 doe, wordt de poort niet actief.
Wat was je vorige router, voor welke komt de udm se in de plaats? Welke profider?
Zit er nog wel een modem/router voor de udm se?, zo niet kloppen de wan settings met eventuele vlan, of ppoe settings wel zodat hij een ip krijgt en daarmee een verbinding op kan bouwen?
Kabel van pc naar je wan 1 heeft geen nut, die deelt geen ip's uit aan jouw se.

Voor een hele tijd terug waren er wel poort 9 problemen met de udm p, dat is al vele firmware versies terug opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Klopt maar deze apparaten zijn allemaal getest vooraleer ze bij jou belanden. Eerst het zekere voor het onzekere.
Als een apparaat nieuw is, dan mag het binnen 2 weken dacht retour zonder dat er een garantie traject wordt gestart.
De verkopende partij moet dat dan oplossen met de fabrikant, daarna ga je zo'n traject in dat de verkoper moet bemiddelen. Komt ook goed, maar geeft meer gezeur. Dus inderdaad het zekere voor het onzekere, terug sturen.

Ik vermoed dat je het zekere voor het onzekere bedoel met eerst wat testten voor dat je terug stuurt, maar dan heb je een apparaat waar je geen zeker gevoel aan over houdt, gaat die in de toekomst toch kapot, dat krijg je de situatie "had ik maar".
 
Ik kan me vaag herinneren dat bij mij de lampjes pas gingen branden nadat er een op adres was verkregen. Zat ook een tijdje te stoeien op een netwerkpoort die aan de switch kant autorisatie verwachte. Niet toevallig gelijke op ranges? Dus de wan kan in dezelfde range als de lan kant?
 
Ik vermoed dat je het zekere voor het onzekere bedoel met eerst wat testten voor dat je terug stuurt, maar dan heb je een apparaat waar je geen zeker gevoel aan over houdt, gaat die in de toekomst toch kapot, dat krijg je de situatie "had ik maar".
Nee.....ik bedoel precies wat @Marnix61 .....en nu dus @reinierh ook al aangeven en samen met mijzelf dus nu al 3 mensen zich afvragen. Wat zit er voor de UDM en is dat in orde ?
 
Zoals boven al aangegeven zou wat extra info over wat er voor de udmp zit nuttig zijn.

Niet onmogelijk een defecte poort, maar denk eerder aan een incorrecte setup.

Ik kan nergens opmaken welke modem/router of welke provider je gebruikt, modem in bridged of niet?
 
Laatst bewerkt:
Eenvoudige klassieke foutopsporing door toestellen te swappen :

Voorbereiding : UDM PRO factory reset (!) en lange patch kabel voorzien

  • Patch kabel (die voldoende lang is om beide routers die getest moeten worden te kunnen aansluiten) van de ISP modem in een gekend functionerende router (1): functie OK Internet verbinding komt tot stand.
  • Verwijder diezelfde patch kabel uit de eerste router en ga een koffie of iets anders drinken (= wacht tot de ISP het IP adres zal vernieuwen > DHCP Lease voor alle zekerheid)
  • Plaats diezelfde patch kabel nu in de 1 Gb WAN poort van een powered up UDM PRO (2) en wacht af tot de LED van de poort actief wordt. Doet die het niet dan is een DOA waarschijnlijk en is verdere troubleshooting tijdsverlies en bijgevolg apparaat terug naar afzender.
  • Zelfs als de SFP+ WAN poort zou werken voldoet het toestel niet en is er een constructief gebrek. Het voorstel van een firmware update doet ook niet ter zake omdat die pas na een internetverbinding kan tot stand komen en manueel update gepruts met veel tijdsverlies loont al helemaal de moeite niet in deze prijsklasse.
mvg
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..