UDM PRO Wan down i.c.m ziggo

Ik zou het een paar dagen aankijken voor je conclusies gaat trekken ;) maar zelf geloof ik niet zo in een defecte WAN poort, volgens mij had je de problemen ook met de SFP module (?). Eerder een probleem met de negotiatie/verbinding, daarin ben je niet alleen. Je zou ook nog de 2,5Gbps van het modem kunnen testen icm poort 8 v/d UDM-SE om te kijken of het eerder aan de modem-zijde zit.
Met de SFP module had ik het eenmalig. Met de 2.5Gbe wan poort 3x per uur.
Ik ga dit eerst een paar dagen aankijken en daarna weer switchen naar de 2.5Gbe poort van het modem.

Voor nu wacht ik nog op een nieuw reactie van ubiquiti zelf.
 
Met de SFP module had ik het eenmalig. Met de 2.5Gbe wan poort 3x per uur.
Ik ga dit eerst een paar dagen aankijken en daarna weer switchen naar de 2.5Gbe poort van het modem.

Voor nu wacht ik nog op een nieuw reactie van ubiquiti zelf.
Ok, in dat geval kun je ook nog verder testen met de SFP en.....als je twijfels hebt over poort 9, die LAN maken en daar eens iets aanhangen en kijken wat ie doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: thomschraa
Ok, in dat geval kun je ook nog verder testen met de SFP en.....als je twijfels hebt over poort 9, die LAN maken en daar eens iets aanhangen en kijken wat ie doet.
Dit heb ik inmiddels gedaan.

Vandaag weer bericht gehad van Ubiquiti support. Ze geven eigenlijk precies aan wat Eddie zegt.
2.5Gbe poort op het modem naar SFP+ poort op UDM. Poort 9, Wan remappen naar Lan. Daar moest ik een laptop aanhangen met een scriptje wat ze mij gegeven hebben. Dit scriptje pingt continu naar de UDM en logt alles. Helaas zie ik na 20min al een aantal keer dat het fout gegaan is. Dus het lijkt op een defecte poort. Ze denken dat het een firmware probleem is dus word vervolgd.
 

Bijlagen

  • Screenshot_51.png
    Screenshot_51.png
    152 KB · Weergaven: 6
Goeden avond,

dit klinkt al een bekend probleem.

de opstelling van mij bestaat
ziggo v2 Sagem F3896LG (Bridge)
cat 6
UACC-CM-RJ45-MG
UDM pro v3.2.12

geen ip adres op:
ziggo 2,5G naar sfp+ poort 10 of 11

Wel ip
ziggo 1G naar UDM port 10 of 12 werkt wel
ziggo 2,5G en 1G naar udm op port 8 of 9 werken ook.

Poosje terug heb ik al een nieuw module van unifi ontvangen, vandaag een nieuw modem van ziggo.

kabel swap gedaan.
SFP+ swap.
modem swap.

De eerste dag dat ik de spf+ module had ontvangen heeft het ongeveer een halve dag gewerkt. en heb ik ook de 1200 Mbit download aan getikt
daarna nooit meer een ip verkregen.
 
Laatst bewerkt:
Goeden avond,

dit klinkt al een bekend probleem.

de opstelling van mij bestaat
ziggo v2 Sagem F3896LG (Bridge)
cat 6
UACC-CM-RJ45-MG
UDM pro v3.2.12

geen ip adres op:
ziggo 2,5G naar sfp+ poort 10 of 11

Wel ip
ziggo 1G naar UDM port 10 of 12 werkt wel
ziggo 2,5G en 1G naar udm op port 8 of 9 werken ook.

Poosje terug heb ik al een nieuw module van unifi ontvangen, vandaag een nieuw modem van ziggo.

kabel swap gedaan.
SFP+ swap.
modem swap.

De eerste dag dat ik de spf+ module had ontvangen heeft het ongeveer een halve dag gewerkt. en heb ik ook de 1200 Mbit download aan getikt
daarna nooit meer een ip verkregen.
Mijn topic is hier te volgen:

Ik krijg wel een ip op elke poort. Echter valt deze soms weg. Na een lading aan testen uitgevoerd met behulp van ubiquiti support geven zij aan dat het aan het modem ligt.
Inmiddels heeft ziggo zelf een UDM PRO SE bestelt en gaan het testen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..

Vergelijkbare onderwerpen