UDM Pro werkt, maar unreachable

Status
Niet open voor verdere reacties.

BobS

UniFier
28 mei 2022
20
5
3
Ik heb sinds een aantal maanden een UDM Pro naar volle tevredenheid.
Sinds vorige week kan ik niet meer inloggen op de console, ook via de website krijg ik de melding "Console is unreachable".
Als ik op de UDMPro zelf het touchscreen gebruik stond daar eerst "updating" voor een lange tijd, daarna lijkt alles ok.
Als ik een factory reset doe, ben ik dan alle instellingen kwijt of zijn die gebackupped bij unifi zelf?
Andere tips welkom!
--
Bob
 
Heb je al een herstart geprobeerd? Kan via het touchscreen.

Heb je auto update aan staan?
 
Ja herstart werkt niet. En of auto update aan staat: vermoedelijk wel (touchscreen zegt dat ie up-to-date is) maar setting checken kan ik niet want ik kom er niet in :)
 
Heb ik ook wel eens.
Even je browser cache e.d. leegmaken of een andere browser pakken.
 
Goeie tip, had ik nog niet geprobeerd; helaas werkt ie niet: incognito geprobeerd en twee andere browsers. Nada.
 
Als je inlogt op ubiquiti dan kan je bij je account zien of er backups zijn gemaakt.
Ik kan je helaas niet vertellen of het default aan staat.

Ik neem aan dat je de router wel gewoon kan pingen, in hetzelfde netwerk zit, hij niet word geblocked door een tool op je computer.
Kan je er misschien wel bij vanaf een app op je telefoon? Heb je ook vanaf internet geprobeerd via https://unifi.ui.com/consoles ?
Als je het googled ben je niet de enige. Misschien die posts ook even lezen.
 
De app werkt ook niet. Ik heb op het touchscreen een update gestart en die is na 48 uur nog steeds bezig. Tijd voor een factory reset denk ik.
Gelukkig zie ik inderdaad op de unifi.ui site dat ik redelijk recente backups heb!
 
Weet niet op welke OS versie je zat, maar als je nog niet op OS 3 zat is er een upgrade pad wat je moet volgen voordat OS 3 erop kan.

Misschien dat die daardoor hangt?
 
Bedankt voor je suggestie. Dat is het niet jammer genoeg.
Ik probeerde van 3.1.15 naar 3.1.16 te komen. Dat heeft ie dus >48h geprobeerd en nu staat ie weer op 3.1.15 :)
 
  • Leuk
Waarderingen: rgarretsen
Nog even een afsluiting van dit issue ter leering ende varmaek:
Ik heb een factory reset gedaan van de UDM PRO, waarna ik de mogelijkheid had een backup terug te zetten.
Dat werkte grotendeels. Wat ik kwijt was waren de custom namen van de clients en de UACP PRO access points.
Die moet ik nog terugzetten maar de theoretisch handige functie 'locate access point' waarbij de LED ring gaat knipperen werkt niet helaas.

Verder is dit issue nu opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.