Unifi AP AC Lite werkt niet

jackb

UniFier
1 sep 2021
3
0
1
Goedemiddag,

Ik heb om het bereik van mijn wifi netwerk te vergroten een Unifi AP AC Lite aangeschaft. Via een oude telefoonaansluiting heb ik een internetkabel vanuit de meterkast naar de eerste verdieping weten te trekken om daar, waar de verbinding het slechtst is, een extra wifipunt te creëren. In de meterkast heb ik de POE-injector geplaatst:
  • CAT6 kabel van Ethernetpoort 3 KPN Experia V10 Box naar LAN aansluiting POE injector
  • CAT6 kabel van POE uitgang injector naar accesspoint boven
Na dit zo te hebben aangesloten knipperde het lampje op het AP een aantal keer wit, om vervolgens wit te gaan branden. Op Ethernetpoort 3 van de KPN Experiabox brandt echter geen van beide lampjes wat in zou houden dat er iets niets in de haak is met de verbinding na de Experiabox. Ook in de Unifi app kwam het AP werd het AP niet weergegeven wanneer ik zocht naar Stand-Alone Devices.

Vervolgens heb ik het AC weer losgehaald en met UTP kabels aangesloten die ik dagelijks gebruik om uit te sluiten dat het niet aan de bekabeling ligt. Het resultaat was helaas precies hetzelfde als bij mijn eerste poging.

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik instellingen in mijn netwerk wijzigen voordat het accesspoint zichtbaar wordt in de app? Ik kan redelijk overweg met techniek, maar het instellen van een thuisnetwerk is nieuw voor mij.

Ik zie eventuele oplossingen tegemoet, bij voorbaat dank.
 
Als ik zo lees doe je niets fout. Heb je al eens iets anders (bijv. laptop) aangesloten op ethernet poort 3 van de ExperiaBox? Om te testen of de poort van de ExperiaBox goed werkt?
 
om vervolgens wit te gaan branden.
Dat betekent dat het apparaat op adoption van je controller wacht, dus in principe is dat goed, je zou `m moeten zien verschijnen in de controller, dus lijkt me eerder een probleem daar en niet de bekabeling.
 
Heb je ook het kabeltje tussen de Experia box en de PoE injector gecontroleerd?
Ik had vandaag een beetje tijd om de dingen na te lopen met mijn laptop. De kabel die ik zelf getrokken had werkte niet. Na goed te kijken zag ik dat één van de aders niet goed in de connector zat. Vervolgens de connector afgeknipt en een nieuwe aangesloten. Nu kreeg ik wel verbinding met de laptop, maar toen ik het AC aansloot nog steeds hetzelfde resultaat met als enige verschil dat het oranje lampje op de ethernet poort van de Experia box 1 keer per 20 seconde knippert.

Wat nu?
 
Bedoel je het oranje lampje aan de achterzijde bij de poort waar de kabel ingaat? want daar zou namelijk ook een groen lampje moeten gaan knipperen dus ik vermoed toch dat er nog iets niet goed is met de kabel.

Heb je onderstaande kleuren volgorde aangehouden?

1630682630593.png
 
bovenstaande kleur combinatie met het lipje van de stekker naar beneden.

welke experiabox heb jij. er zijn namelijk boxen die poort drie gebruiken voor het TV signaal.
 
bovenstaande kleur combinatie met het lipje van de stekker naar beneden.

welke experiabox heb jij. er zijn namelijk boxen die poort drie gebruiken voor het TV signaal.
De kleurencombinatie heb ik uiteraard zo aangehouden. Wanneer ik de laptop gebruikte, zonder verbonden te zijn met wifi, kon ik via beide kabels internetten. Je zou dus zeggen dat ze goed zijn aangesloten. Ik ben werkzaam bij een bedrijf met elektro techniek tak, ik kan eventueel wel een meter meenemen om de kabels voor alle zekerheid door te meten, maar aangezien ik met twee werkende kabels het ook niet voor elkaar kreeg, lijkt het probleem elders te liggen.

Ik heb de Experia V10 Box. 4 ethernet aansluitingen .Aansluiting 1: DVS 1200 tbv TV ontvangers, aansluiting 2: Phillips Hue Bridge, aansluiting 3: Nieuw accesspoint, aansluiting 4: niets.

Ik begin zo langzamerhand de indruk te krijgen dat er iets met firewall misgaat of dat er een artikel van Unify niet helemaal werkt.
 
Heb je ook nog geprobeerd op aansluiting 4? mocht dit ook niet werken dan zou het idd een defecte ap of powerinjector kunnen zijn want al het andere heb je al uitgesloten.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..